اجتماعی

محاسن و معایب انواع تراموا

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۲ نوع تراموا امکان راه‌اندازی در تهران دارد، محاسن و معایب هر یک را توضیح داد.

به گزارش روند بازار، ناصر امانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره طرح شهرداری تهران مبنی بر راه‌اندازی تراموا اظهار کرد: تراموا به دو شکل قابل اجراست؛ یکی از آنها تراموای ریلی است که به شبکه برق بالاسری نیاز دارد و راه‌اندازی آن زیرساخت‌های معابر شهری را دچار تغییر می‌کند؛ نوع دیگر، تراموایی است که در آن از چرخ لاستیکی استفاده می‌شود، ساختار آن مانند یک اتوبوس است و نیازمند برق بالاسری و زیرساخت خاصی نیاز نیست.

وی با بیان اینکه بنده با نوع دوم تراموا به دلیل در دسترس بودن، بازدهی سریع‌تر و بیشتر موافق هستیم، ادامه داد: راه‌اندازی تراموا با ساختار چرخ لاستیکی به طور قطع هزینه‌ کمتری نسبت به نوع اول آن دارد و استفاده از تراموا با ریل علاوه بر افزایش هزینه‌ها، نیاز به مطالعات بیشتری برای بررسی محورهای قابل اجرا دارد و در هر مسیری نمی‌توان از آن بهره‌مند شد به عنوان مثال در مسیری مانند میدان آزادی تا تهرانپارس به دلیل عبور تونل‌های متعدد مترو و کم بودن فاصله آنها تا سطح زمین، اجرای تراموا نوعی تهدید محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اما نوع دوم تراموا یعنی تراموا با ساختار چرخ لاستیکی در همه معابر شهر قابل اجراست و اگر شهرداری بتواند به سمت استفاده از این نوع تراموا حرکت کند، حتما از آن حمایت می‌کنیم زیرا راه‌اندازی آن می‌تواند به بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی کمک کند.

وی درباره اظهاراتی مبنی بر صرف هزینه راه‌اندازی تراموا برای تقویت حمل و نقل عمومی اظهار کرد: اگر تراموا با چرخ لاستیکی مورد استفاده قرار گیرد، هزینه گزافی صورت نگرفته و عملاً برای افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافران در حمل و نقل عمومی که هدف مدیریت شهری محسوب می‌شود، هزینه شده است.

امانی یادآور شد: تراموا می‌تواند مکمل خوبی در ناوگان حمل و نقل عمومی باشد و کاهش کاستی‌های این حوزه کمک کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا