اجتماعی

امروز در «ولیعصر» چه خبر است؟/ تهمیدات ترافیکی در طولانی‌ترین خیابان پایتخت

امروز و به مناسبت عید غدیر خم، خیابان ولیعصر تهران محل برگزاری مراسمی با عنوان «مهمانی ۱۰ کلیومتری» می‌شود. تمهیدات ترافیکی نیز برای طولانی‌ترین خیابان پایتخت در نظر گرفته شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱، به مناسبت عیدغذیر خم، خیابان ولیعصر تهران به محلی برای برگزاری مراسمی با عنوان «مهمونی ده کیلومتری» خواهد بود.

این مراسم از ساعت ۱۸ تا ۲۲ امشب، در طول مسیرچهارراه ولی‌عصر (تقاطع خیابان انقلاب) تا چهارراه پارک‌وی برگزار می‌شود. آنگونه که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، بیش از ۷۰۰ موکب‌ از هیأت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، خدماتی و گروه‌های سرود میزبان این مراسم هستند. بیش از دو میلیون پرس غذا و میان‌وعده نیز در این مهمانی توزیع می‌شود (ایرنا و همشهری).

تسنیم هم گزارش داده است که ۱۰۸ هزار نفر بانی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری جشن بزرگ عید غدیر شده‌اند.

تمهیدات ترافیکی در خیابان ولیعصر

روز گذشته، ستاد مردمی برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر ضمن دعوت مردم برای حضور در این جشن بزرگ، توصیه کرد که مردم برای رسیدن و حضور در این مهمانی از خطوط مترو استفاده کنند.

این ستاد در اطلاعیه‌ای آورده است که مردم می‌توانند از طریق ایستگاه‌های متروی میدان جهاد، میدان ولیعصر (عج)، تئاترشهر و میرزای شیرازی به طور مستقیم وارد مسیر ۱۰ کیلومتری جشن عید غدیر شوند. همچنین در ایستگاه‌های متروی تجریش، توحید، شهید طالقانی، شهید مفتح، هفتم تیر، میرداماد و دروازه دولت نیز ون‌هایی مستقر شده‌اند. این خودروها مردم را به محل مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر می‌رسانند.

این اطلاعیه می‌افزاید: محدودیت‌های ترافیکی مسیر برپایی جشن هم حداقلی خواهد بود. برپایی مراسم در محدوده خط ویژه بی‌آرتی و پیاده‌رو غربی خیابان ولیعصر خواهد بود. مسیر تردد جنوب به شمال خیابان ولیعصر باز است و در صورت نیاز بسته می‌شود. درضمن مسیر جایگزین برای تردد اتوبوس‌های بی‌آرتی در نظر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعیه ستاد برگزاری این مراسم، شهروندانی که با اتومبیل شخصی راهی مسیر برپایی این جشن بزرگ می‌شوند می‌توانند خودروی خود را در خیابان طالقانی، بلوار کشاورز، خیابان کریم خان، خیابان زرتشت، خیابان فاطمی، خیابان مطهری، خیابان بهشتی، خیابان وزرا، بلوار آفریقا، خیابان گاندی، بزرگراه حقانی، خیابان ملاصدرا، بزرگراه نیایش، بزرگراه کردستان، بزرگراه چمران و پارکینگ نمایشگاه بین المللی پارک کنند (مهر).

شب گذشته نیز ۱۱۰ کیک ده کیلویی بمناسبت جشن دهه ولایت و امامت، در محوطه تئاتر شهر واقع در چهارراه ولیعصر تهران توزیع شد (ایرنا).

ترافیکخودرو
پ

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا