سیاسی

محمد مخبر معاون اول احتمالی رئیس جمهور کیست؟

از روز گذشته خبرهایی دال بر انتخاب محمد مخبر دزفولی به عنوان معاون اول رئیس جمهور شنیده می شود که البته تا الان به صورت رسمی تایید نشده و برخی خبرگزاری ها حتی این خبر را رد کرده اند. اما محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور کیست؟

روند بازار – محمد مخبر دزفولی فرزند حجت الاسلام علامه‌عباس مخبر که از وعاظ و منبری های سرشناس شهرستان دزفول است. وی مقطع ابتدایی را در دزفول و اهواز ادامه تحصیل نمود و سپس در مقطع دکتری در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی، در مقاطع کارشناسی‌ ارشد و کارشناسی به ترتیب در رشته‌های مدیریت با گرایش سیستم‌ها و کارشناسی در مهندسی برق تحصیل کرد.

معاون اول رئیس جمهور از سال ۱۳۸۶ در ستاد اجرایی فرمان امام فعالیت دارد و هم اکنون به عنوان رئیس این ستاد مشغول به کار است. محمد مخبر پیش از این سمت معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته‌ است. او همچنین پیش از فعالیت در بنیاد، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده‌است.

پس از پیوستن محمد مخبر به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این ستاد فعالیت هایش را در زمینه های اقتصادی و اجتماعی قوت بخشید و رویکرد ویژه ای را در رابطه با اشتغال زایی به ویژه برای مناطق محروم در پیش گرفت. در همین رابطه نیز بنیادی به نام برکت در سال ۱۳۸۶ به دستور محمد مخبر راه اندازی شد که واکسن برکت نیز یکی از محصولات همین بنیاد است. این بنیاد در زمینه اشتغال‌زایی و اجرای پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون مالک بیش از ۴۰ شرکت می‌باشد. بنیاد برکت در سال ۹۹ُ بیش از ۲۲۰ هزار شغل ایجاد نمود و طبق اعلام مخبر، طی سال ۱۴۰۰ نیز برنامه ایجاد ۲۷۰ شغل را دنبال می‌کند و به گفته مخبر مجموع فرصت های شغلی ایجاد شده توسط این  بنیاد هم اکنون برابر با ۸۰۰ هزار شغل است.

تحریم‌های سازمان ملل علیه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور

محمد مخبر دزفولی کیست؟

در ژوئیه سال ۲۰۱۰ میلادی،  اتحادیه اروپا محمد مخبر را در لیست افراد و اشخاصی قرار داد که در فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک و هسته‌ای مورد تحریم قرار می‌گرفتند، اما دو سال بعد نام او را از آن لیست حذف کردند.

تالیفات محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور

از جمله تالیفات او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اقتصاددانان برتر جهان (۱۳۹۲)، جلد اول، انتشارات نور علم
معاذیر معاف‌کننده مجازات‌ها در اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری (۱۳۹۳)، انتشارات نور علم
رهیافتی به توسعه اقتصادی توأم با عدالت (۱۳۹۴)، انتشارات دانشگاه امام صادق ع
رشد اقتصادی شتابان در ایران، (۱۳۹۵)، نشر چالش

گفتنی است تا این لحظه خبر رسمی مبنی بر انتخاب محمد مخبر به عنوان معاون اول رئیس جمهور منتشر نشده با این حال شایعات دیگری در مورد انتخاب مصباح الهدی مهدوی کنی به سمت وزارت امور خارجه منتشر شده بود که تا این لحظه تایید نشده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا