سیاسی

مخالفت دولت با ایجاد وزارتخانه جدید

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت مخالف ایجاد وزارتخانه جدید است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از این خبر داده بود که این کمیسیون پیشنهادی برای ایجاد وزارت خانواده تهیه کرده است. او دلیل تهیه این پیشنهاد را مقابله با آسیب‌هایی دانست که متوجه خانواده است.

این نماینده مجلس گفته بود: «آسیب های که امروز در عرصه‌های مختلف می‌بینیم به خاطر عدم توجه به خانواده و حمایت از این نهاد است. تسهیل ازدواج جوانان، تشکیل کانون خانواده برای جوانان در اوان سن جوانی، حمایت از فرزندآوری، تمرکز بر جوانی جمعیت، حمایت از مولفه‌های مختلف در خانواده یعنی ارکان خانواده و افزایش آموزه‌ها و آموزش‌های لازم برای فرزندان‌مان در شناخت خانواده و تحول در نظام آموزشی و فرهنگی-تربیتی با محوریت خانواده باید به عنوان مهمترین رکن فرهنگی برنامه هفتم قرار بگیرد. بر همین اساس پیشنهاد تشکیل وزارت خانواده و آوردن احکامی در حمایت از ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان است.»

با این حال پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس با مخالفت دولت مواجه شد. سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره موضع دولت نسبت به ایجاد وزارتخانه‌ای جدید به ایسنا گفت:«ما در دولت با تشکیل وزارت موافق نیستیم. در دولت معاونت امور زنان و خانواده وجود دارد که مسئولیت فراسازمانی دارد و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در این زمینه مسئولیت دارند. ایجاد وزارتخانه جدید و محدودکردن مسئولیت دستگاه‌ها در یک وزارت جدید به نفع کشور نیست.»

وی افزود:«شاید یک تعداد از نمایندگان برای اینکه در تعیین وزیر یا نظارت، سوال و استیضاح نقش داشته باشند چنین پیشنهادی را مطرح کرده‌اند ولی دولت با پیشنهاد موافق نیست. همه ماموریت‌هایی که این نمایندگان مدنظر دارند، در معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور خیلی بهتر می‌تواند انجام شود.»

خبرنگار: محسن فرامرزی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا