اجتماعی

مدارک تحصیلی بصورت الکترونیکی اصالت سنجی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: مدارک تحصیلی بصورت الکترونیکی اصالت سنجی می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از صدا و سیما، محمد جواد آذری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره اشکال در بررسی سوابق تحصیلی افزود: یکی از موضوعات بحث امروز درباره مدارک تحصیلی بود که در جا‌های مختلف نیز اصالت مدرک تحصیلی مطرح می‌شود و امسال نیز شاهد بودیم، یکی از منتخبین مجلس شورای اسلامی به همین دلیل دچار مشکل شد. با وجود اینکه از فیلتر‌های مختلف گذشته بود.

وی گفت: برای حل این مشکل بحث این بود که مدارک تحصیلی به صورت الکترونیکی اصالت سنجی شود، هم آموزش و پرورش کارش را آماده کرده و هم وزارت علوم در این خصوص کارش به پایان رسیده است و از سال ۹۲ به بعد اطلاعات همه دانشگاه‌ها در سامانه‌ای که به این منظور تدوین شده است، مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان را کامل کرده اند.

وزیر ارتباطات افزود: به دستور آقای دکتر روحانی ما با معاونت حقوقی این موضوع را چک می‌کنیم و احتمالا اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی با حذف بخش‌هایی از حریم خصوصی به صورت عمومی در اختیار همه قرار دهیم تا همه بتوانند چک کنند مدرک تحصیلی بنده چیست و در کجا درس خواندم و چه سالی فارغ‌التحصیل شده ام تا من که مهندس هستم نگویند دکتر و کسی هم بیخود خودش را دکتر معرفی نکند.

وی گفت: این‌ها کار‌هایی است که ان شاء الله با توسعه دولت الکترونیک انجام می‌شود و ثمرات آن شفافیت و تسهیل امور برای مردم می‌باشد. وقتی مدرک تحصیلی را وزارت علوم تایید می‌کند دیگر کسی را در صف و کاغذ و مدرک بازی جعلی نداریم تا کار‌ها به خوبی پیش برود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا