اقتصادی

مدیرعامل ایران خودرو تغییر کرد

با رأی اعضای هیات مدیره ایران خودرو، مهدی خطیبی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت جایگزین مقیمی شد.

به گزارش روند بازار، در جلسه امروز اعضای هیأت مدیره ایران خودرو مهدی خطیبی به عنوان مدیر عامل جدید ایران خودرو انتخاب شد.

در سوابق کاری مهدی خطیبی می توان به مدیریت فروش ایران خودرو، مدیر عامل شرکت لیزینگ ایران خودرو، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و خدمات خودرو، مدیر عاملی شرکت لیزینگ شهر و مدیرعاملی شرکت ریگان خودرو اشاره کرد.

همچنین در جلسه امروز هیأت مدیره ایران خودرو، مهدی داداشی‌زین‌الدین و علی شیخ‌زاده نیز به عنوان اعضای جدید هیات مدیره ایران خودرو انتخاب شدند.

پیش از این فرشاد مقیمی از شهریور ماه سال ۹۸ مدیرعامل ایران خودرو بوده است.(تسنیم)

تغییر مدیریت سایپا

طی ماه گذشته نیز تغییراتی در مدیریت سایپا به وجود آمد و جواد سلیمانی سکان مدیریت را به محمد علی تیموری واگذار کرد.

در سابقه تیموری عضویت در هیات‌مدیره شرکت خدمات فنی رنا دیده می‌شود. براساس اطلاعات رسیده علی شیدایی نرمیقی و عظیمی فشی نیز به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره سایپا معرفی خواهند شد.

راه‌اندازی خط تولید ایران‌خودرو در موریتانی؟

با پیگیری‌ها از گروه صنعتی ایران‌خودرو مشخص شد که این شرکت تنها قصد صادرات خودروهای خود به این کشور را دارد و خبری از خط تولید ایران‌خودرو در موریتانی نیست.

این اولین اقدام صادرات خودرو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو نیست و صادرات خودرو به عراق نیز صورت می‌گرفت. رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفتگویی اعلام کرد که خودروسازان کشور مدتی است اوضاع خوبی در صادرات ندارند.

او می‌گوید که شهروندان عراق به جای خرید خودروهای ایرانی که قیمت بالایی نسبت به کیفیت‌شان و همچنین خدمات پس از فروش ضعیفی دارند، می‌توانند خودروهای با کیفیت‌تری خریداری کنند. به همین دلیل میزان صادرات خودرو ایرانی به عراق نزولی شده است.

طرح صادرات به موریتانی اجرایی می‌شود؟

فیروز نادری، کارشناس حوزه خودرو گفت: به نظر نمی‌رسد این طرح اجرایی شود. اگر خودروسازان برای صادرات خودرو به این کشور، تصمیمی دارند، عملی شدن آن دو تا سه سال زمان می‌برد.

او توضیح داد: اما اجرایی شدن این طرح تاثیر فوری در بازار خودروی ایران ندارد.

دو شرکت بزرگ خودرسازی ایران ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته دارند.

تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا