سیاسی

مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد

وزیر امور خارجه ایران گفت: برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار، مسیر مذاکرات هسته‌ای را ادامه می‌دهیم.

به گزارش روند بازار، روند مذاکرت ادامه پیدا خواهد کرد؟

به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر با «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت : توافق تنها بر مبنای درک مشترک و رعایت منافع متقابل ممکن است.

امیرعبداللهیان در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت :«با جوزف بورل گفتگوی تلفنی داشتم. توافق تنها بر مبنای درک مشترک و رعایت منافع متقابل ممکن است.
برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار، مسیر مذاکرات هسته‌ای را ادامه می‌دهیم.

آمریکا باید مشخص کند خواهان توافق است یا به دنبال تکرار یک‌طرفه خواسته‌های خود است.هر دو، همزمان با هم ممکن نیست.»

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین با بیان اینکه آژانس زمینه‌ها و رویه‌های مختلفی را به ایران پیشنهاد کرده است، گفت: این پیشنهادها همچنان وجود دارد و آژانس آماده از سرگیری فعالیت‌های ضروری در ایران است.

وی ادعا کرد: مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران در خلأ اتفاق نمی‌افتد و مفاد مهم است. عدم پیشرفت در راستی آزمایی ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران، ممکن است بر تصمیمات سایر کشورها تأثیر بگذارد.

گروسی مدعی شد: رهبران سیاسی در منطقه آشکارا اعلام کرده‌اند که اگر ایران به یک تهدید هسته‌ای تبدیل شود، آن‌ها نیز فعالانه به دنبال سلاح هسته‌ای خواهند بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا