سیاسی

مذاکرات وین دوشنبه از سرگرفته می‌شود

طبق اعلام معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مذاکرات وین روز دوشنبه ٢٧ دسامبر (ششم دیماه) از سرگرفته می‌شود.

به گزارش روند بازار، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از زمان برگزاری دور جدید رایزنی‌های ایران و ١+۴ در وین خبر داد.

مورا نوشت: مذاکرات وین از دوشنبه ٢٧دسامبر (ششم دیماه) از سر گرفته می‌شود. کمیسیون مشترک برجام برای گفتگو و تعیین راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد.

وی افزود: مهم است که سرعت مسائل کلیدی باقیمانده افزایش یابد و با همکاری نزدیک با آمریکا پیش برویم. به دور هشتم خوش آمدید.

دور هفتم مذاکرات ایران و ١+۴ در وین به منظور احیای برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران روز جمعه گذشته پس از چندین روز رایزنی بی‌وقفه و دشوار به پایان رسید.

علی باقری رییس هیات مذاکره‌کننده ایران پس از پایان این دور از رایزنی‌ها در وین گفت: در هفته گذشته و طی مذاکرات در موضوع لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای به دو سند دست پیدا کردیم که این دو سند جدید بر اساس مواضع ایران و مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می‌شود.

باقری درباره این که چرا الان مذاکرات متوقف شد؟ تصریح کرد: در این مدت گفتگو برای این بود که مبنای مذاکرات مورد وفاق دو طرف قرار گیرد. دیروز به این مبنا دست پیدا کردیم و در نتیجه قرار شد که تیم‌ها یک وقفه‌ای در مذاکرات بدهند و بعد برگردیم و روی متونی که مورد توافق هر دو طرف است، مذاکرات را شروع کنند.

وی همچنین درباره زمان برگزاری نشست بعدی گفت: در چند روز آینده گفتگوها شروع می‌شود و قرار شد هماهنگ‌کننده مذاکرات زمانی را تعیین کنند.

منبع: ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا