سیاسی

مذاکرات وین به روزهای پایانی خود نزدیک می شود

احتمالا مذاکرات وین به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. موضوعی که حالا سخنگوی دولت ایران و سخنگوی وزارت خارجه امریکا هرکدام به صورت جداگانه مطرح کرده‌اند و نتیجه‌گیری نهایی را به تصمیم آخر دولت‌هایشان واگذار کرده‌اند. این مساله امروز واکنش بازارهای ایران را به دنبال داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز هفته آینده ممکن است آخرین دور مذاکرات در وین باشد. این موضوع را علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز در یک نشست خبری گفته و توضیح داده است که نتیجه مذاکره به تصمیم طرف‌های مقابل و اراده آنها برای به نتیجه رسیدن گفتگوها دارد. بنابراین در صورتی که دیگر طرف‌ها آماده باشند، دولت مانعی برای اتمام مذاکرات ندارد.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که دیروز هم جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید خبری مشابه اعلام کرده و گفته بود که هیچ زمان‌بندی خاصی برای ادامه مذاکرات وجود ندارد و مشخص نیست گفتگوها در دور هفتم ادامه داشته باشد.

او روند پیشرفت مذاکرات را خوب توصیف کرده و گفته بود نتیجه به اراده سیاسی طرفین بستگی دارد.

به نظر می‌رسد که بازارهای مالی ایران از آخرین اخبار مذاکرات وین چشم‌انداز مثبتی نداشتند و امروز دلار دوباره وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد و با قیمت ۲۴ هزار و ۱۵۰ تومان در بازار آزاد معامله شد.

بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز به یک میلیون و ۴۸ هزار تومان رسید و البته بورس رشد خیره‌کننده‌ای داشت و با رشد حدود ۱٫۵ درصدی که معادل ۱۸ هزار و ۲۳۳ واحد بود، شاخص کل به یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید.

حالا باید منتظر ماند و دید که خبر نهایی وین چه خواهد بود و بازارهای مالی پس از ماه‌های طولانی انتظار و بلاتکلیفی چه سمت و سویی در پیش می‌گیرند؟

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا