سیاسی

مذاکرات وین به صورت منطقی در حال پیشرفت است

«لورنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال با انتشار توئیتی به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا، از پیشرفت فرآیند مذاکرات در وین خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، رویترز اعلام کرد«لورنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال با انتشار توئیتی به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا، از پیشرفت فرآیند مذاکرات در وین خبر داد.

این مقام ارشد اروپایی در تحلیل خود از مذاکرات هسته‌ای وین گفت: به نظرم مذاکرات هسته‌ای ایران در وین به صورت منطقی در حال پیشرفت است.

وی افزود: همه طرف‌ها به صورت جدی‌تری در مذاکرات حضور یافته‌اند.

این مقام ارشد اروپایی اعلام کرد: سندی که دو طرف در نشست ماه ژوئن گذشته به آن دست یافتند، یک چارچوب مشترک را برای مذاکرات تشکیل داده است.

گفتنی است دور جدید مذاکرات هسته‌ای وین از روز گذشته با حضور هیئت مذاکره کننده ایران و کشورهای ۱+۴ در حال برگزاری است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز امروز با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: ما همه در وین هستیم که مذاکره کنیم تا به یک توافق خوب برسیم.

وی افزود: طرف‌های غربی باید بدانند در هشت سال گذشته به اندازه کافی حرف زده شده و وعده بی‌عمل داده‌اند، اما امروز وقت عمل است و ما برای رسیدن به توافقی جدی و خوب تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است، اما رفع نگرانی هسته‌ای ادعایی طرف‌های غربی با رفع کامل تحریم‌های برجامی ارتباط مستقیم دارد؛ هر چند تردید داریم که آیا طرف غربی اصولاً آماده رفع تحریم‌ها است یا اینکه صرفاً به دنبال رفع یک طرفه نگرانی‌های خود است، اما اگر طرف غربی مذاکرات با حُسن‌نیت، ابتکار عمل و ایده‌های سازنده در ادامه مذاکرات حضور یابد، یقیناً شاهد پیشرفت سریع مذاکرات خواهیم بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا