سیاسی

خبر فوری/ مذاکرات وین وارد مرحله نهایی شد/ تهران تصمیم بگیرد!

یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرده که مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا وارد مرحله نهایی شده است و اکنون تهران باید تصمیم نهایی را بگیرد. آیا مذاکرات وین رو به اتمام است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، دور جدید مذاکرات وین با چند روز وقفه دوباره آغاز شد. هفته گذشته اعلام شد که مذاکرات به مراحل نهایی رسیده و مذاکره‌کنندگان برای رایزنی و مشورت به پایتخت‌های خود برگشتند.

همان زمان هم وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده بود که مذاکرات هسته‌ای به مرحله تصمیم‌گیری سیاسی رسیده و طرفین باید تصمیم سیاسی بگیرند. حالا امروز دوازدهم بهمن ماه رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده که «مذاکرات غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن بر سر احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ وارد مرحله نهایی شده است و همه طرف‌ها باید در این مقطع تصمیمات سیاسی اتخاذ کنند.»

این مقام ارشد کاخ سفید گفته این فشرده‌ترین مذاکراتی بود که طرفین تاکنون برای احیای برجام برگزار کرده بودند. این مقام سیاسی که نامش عنوان نشده، گفته «ما پیشرفت کردیم و فهرست اختلافات را تنها به اولویت‌های طرفین محدود کرده‌ایم. به همین دلیل اکنون دیگر زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی است.»

آخرین اخبار مذاکرات وین

هشتمین دور مذاکرات وین، در حال انجام است. تا پیش از این، مذاکرات وین حول محور موارد فنی در حال انجام بود اما از هفته گذشته اعلام شد که مذاکرات به فاز تصمیم سیاسی رسیده است.

هفته گذشته هم نماینده روسیه از پیش‌نویس توافق خبر داده و گفته بود کار نگارش متن توافق در حال پیشرفت است و این پیشرفت را مثبت ارزیابی کرده بود.

همچنین از هفته گذشته مساله مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا هم مطرح شد. پیشنهادی که با چراغ سبز داخلی هم مواجه شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا