سیاسی

اگر با پوتین مذاکره نکنیم وارد جنگ جهانی سوم می‌شویم

رئیس جمهوری اوکراین از آمادگی خود برای مذاکره با همتای روس به منظور پایان دادن به درگیری‌های جاری در کشورش خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس جمهوری اوکراین از آمادگی خود برای مذاکره با همتای روس به منظور پایان دادن به درگیری‌های جاری در کشورش خبر داد. چرا که به عقیده او اگر مذاکره شکست بخورد جهان وارد جنگ جهانی سوم می‌شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی “cnn “تصریح کرد: آماده مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هستم و از دو سال گذشته آماده بودم و معتقدم که ما بدون مذاکره نخواهیم توانست این نبرد را پایان دهیم.

وی معتقد است که اگر یک درصد شانس هم برای پایان دادن به این جنگ وجود داشته باشد، به اعتقاد من باید این کار را انجام دهیم و فرصت را مغتنم بشماریم.

زلنسکی با ادعای اینکه نیروهای روسیه با هدف «کشتار» مردمش وارد این کشور شدند، بر توانایی ارتش اوکراین برای انجام “ضد حمله” تاکید کرد و گفت: بنابراین معتقدم که باید از هر فرمت و هر فرصتی استفاده کرد تا امکان مذاکره و گفتگو با پوتین وجود داشته باشد. اما اگر این تلاش‌ها به شکست بیانجامد، به منزله ورود به جنگ جهانی سوم خواهد بود. (ایسنا)

سفر باید به لهستان برای حل بحران اوکراین


سخنگوی کاخ سفید بیانیه‌ای که از طریق ایمیل در اختیار رسانه‌ها قرار داد، اعلام کرد که بایدن جمعه این هفته به لهستان کشور هم مرز با اوکراین سفر می‌کند و در آنجا یک نشست دو جانبه با آندری دودا همتای لهستانی خود برگزار می‌کند.

ساکی گفت که بایدن در مورد چگونگی واکنش آمریکا و متحدانش به بحران حقوق بشری که جنگ بی دلیل و غیر موجه روسیه در اوکراین ایجاد کرده، گفت‌وگو خواهد کرد.

بایدن برای شروع سفر اروپایی خود قرار است روز چهارشنبه واشنگتن را به مقصد بروکسل پایتخت بلژیک ترک کند.

در همین حال یک هیات متشکل از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه به آلمان و لهستان سفر کردند تا با مقامات این کشورها و نمایندگان فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در اروپا دیدار کنند. (ایرنا)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا