اقتصادیبورس

مرحله نخست حمایت از بورس با تزریق ۸۰۰ میلیارد تومانی

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از تزریق ۶۰ میلیون دلار از منابع طی سه مرحله به بورس خبر داد و گفت: در مرحله اول ۸۰۰ میلیارد تومان امروز به صندوق تثبیت واریز می‌شود.

به گزارش روند بازار، علیرضا میرمحمد صادقی با بیان اینکه طبق قانون باید معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود به سنا، گفت: از این میزان تا کنون ۴۵۰ میلیون دلار تزریق شده و ۶۰ میلیون دلار باقی مانده طی سه مرحله وارد می‌شود.

وی افزود: در نخستین مرحله ۲۰ میلیون دلار از منابع صندوق با نرخ ETS معادل ۸۰۰ میلیارد تومان تا سه‌شنبه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می شود. برنامه‌ریزی برای واریز دو مرحله بعدی هم به زودی از جمله گام‌های مهم و اثرگذار برای کمک به رونق بورس است.صندوق توسعه ملی تلاش می‌کند از طریق تزریق منابع به صندوق تثبیت بازار از این بورس حمایت کند تا هر چه سریع‌تر با اصلاح مسیر به روند سوددهی و اصلی بازگردد.

این مقام مسئول ادامه داد: به نظر می‌رسد بازار سرمایه در روزهای آینده با انتخاب رئیس جمهور بعدی به ثبات برسد. نیم‌نگاهی به دارایی‌ شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد ارزش واقعی سهام آنها بسیار بیشتر از این روزها در تابلوی معاملات است. بازار سرمایه در آینده نزدیک دوباره رکوردشکنی کرده و شاخص بورس به روزهای اوج باز می‌گردد.

به گفته میرمحمد صادقی، صندوق توسعه ملی آمادگی دارد طبق مصوبات بالادستی و تا جایی که قانون اجازه دهد نقش را در حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه ایفا کند. بی‌شک روزهای پیش‌رو روشن و نویدبخش برای سهامداران و نمادهای بورسی خواهد بود و شاخص به مدار صعودی بازخواهد گشت.

منبع
بورس پرس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا