اجتماعیعکس و فیلم

مرد غار نشین شمالی درگذشت/ ۶۰ سال زیستن در غار خاتمه یافت + فیلم

عزیز نوروزی پرور، مرد غارنشینی که معروف به عزیز جنگل بود، دیشب در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش روند بازار، عزیز غارنشین در غاری در دل جنگل‌های جیرده آلیان به تنهایی زندگی می‌کرد.

صداوسیما نوشت: وی بیش از ۶۰ سال در جنگل‌های آلیان فومن زندگی می‌کرد. روابط عمومی اداره کل بهزیستی گیلان با تایید خبر مرگ « عزیز جنگل» گفت: وی چند روز قبل به علت بیماری و عفونت از ناحیه‌ی پا به آسایشگاه معلولین رشت منتقل شده بود.

پیش از این تسنیم در گزارشی از او نوشته بود: «عزیز نوروزی» معروف به «عزیز غارنشین» مردی است که بیش از ۵۰ سال در غاری در دل جنگل‌های جیرده آلیان به تنهایی زندگی می‌کند.

در چندین سال اخیر حرف‌هایی درباره این مرد غارنشین گیلانی در رسانه‌ها منعکس شد و دلیل انزوا و غارنشینی این مرد مشکلات عاطفی و شکست عشقی در جوانی عنوان شد؛ مطبوعات و رسانه‌ها روایت‌هایی درباره عزیز نوروزی منتشر کردند و دلیل انزوای وی را شکست عشقی مطرح کردند.

اما آنچه تسنیم در فومن به آن دست یافت نشان می‌دهد وی از سن ۱۸ سالگی با از دست دادن والدین خود از سوی نزدیکان و بستگان طرد می‌شود و به‌دلیل تنهایی و مشکلات روحی به شدت به انزوا روی می‌آورد.

غم فراغ والدین و بی‌مهری و دوری بستگان او را به این تصمیم وا می‌دارد که از روستا فاصله بگیرد و در تنهایی زندگی کند تا شاید به آرامش برسد.

بر این اساس عزیز نوروزی از سن ۱۸ سالگی تاکنون که بالغ بر ۵۰ سال از آن می‌گذرد به تنهایی در غاری واقع در دل کوه و جنگل‌های روستای «جیرده آلیان» پناه برده است.

عزیز هر صبح برای تهیه مایحتاج روزانه خود از روستای آلیان به شهر «گوراب زرمیخ» می‌رود و مسافتی بالغ بر ۱۰ کیلومتر را پیاده روی می‌کرد.

عزیز نوروزی پرور
عزیز نوروزی پرور2
عزیز نوروزی پرور3

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا