سیاسی

مرزهای زمینی ایران با عراق بسته شد

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از مسدود شدن مرزهای زمینی ایران و عراق خبر داد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در گفت‌وگو با ایرنا از مسدود شدن مرز‌های زمینی ایران و عراق خبر داد.

وی‌گفت: در پی تحولات و ناآرامی‌ها و وضع مقررات منع و آمد و شد در چند شهر عراق، مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق تا اطلاع ثانوی مسدود است.

میراحمدی تاکید کرد: از زائران عتبات و کسانی که قصد مسافرت به عراق را دارند درخواست می‌کنیم به مرز‌های زمینی مراجعه نکنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: اخبار و اطلاعات تکمیلی از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.

سفارت ایران در بغداد هم طی اطلاعیه ای از کلیه زائران و هم‌وطنان عزیز ایرانی که در شهرهای عتبات عالیات، کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین حضور دارند؛ تقاضا کرد که با توجه به وضع مقررات منع رفت‌وآمد از سوی دولت عراق، تا اطلاع ثانوی از هر گونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری نمایند.

ساعاتی پیش مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق در بیانیه‌ای در حساب کاربری رسمی خود، از کناره گیری از همه سمت‌ها و تعطیلی همه موسسات به جز حرم مطهر، موزه شریف و کمیسیون صدر خبر داد.

در پی این اقدام، حامیان مقتدی صدر به منطقه سبز بغداد یورش بردند و کاخ ریاست جمهوری عراق را به تصرف درآوردند که این یورش طرفداران مقتدی صدر کماکان نیز ادامه دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا