اجتماعی

مزایای اقتصادی شرکت ها در اجرای مسئولیت اجتماعی

اولین و اصلی‌ترین کار برای هدایت شرکت‌ها اطلاع‌رسانی در مورد مزایای اقتصادی ناشی از همکاری شرکت‌ها در عرصه مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش روند بازار به نقل از پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها: در سالهای اخیر اهمیت انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکت‌ها افزایش پیدا کرده است و نه تنها دولت‌ها و قانون بلکه مردم هم خواستار حضور فعال شرکت‌ها در این عرصه هستند.

مطالعات زیادی در مورد نقش  حضور فعال شرکت‌ها در این عرصه و سودآوری آنها، میزان فروش و استقبال مردم از کالاها و خدمات ارایه شده توسط شرکت‌ها منتشر شده است. اما سوال اصلی این است که چه زیرساخت‌هایی برای هدایت شرکت‌ها به این سمت ایجاد شده است؟

با توسعه تکنولوژی و توسعه اقتصاد دیجیتال زمینه سازی برای این کار تسهیل شده است، ولی باید در نظر داشت اولین و اصلی‌ترین کار برای هدایت شرکت‌ها به این سمت اطلاع‌رسانی در مورد مزایای اقتصادی ناشی از همکاری شرکت‌ها در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی است.

به گزارش نشریه سی اس ار، در کشورهای مختلف اتحادیه‌هایی برای ترغیب و تشویق شرکت‌ها برای حضور در این عرصه راه‌اندازی شده است. اتحادیه‌هایی که می‌تواند تصویر دنیای آینده را تغییر دهد. هدف اصلی شکل‌گیری این اتحادیه‌ها در درجه اول اطلاع‌رسانی در مورد دلایل و ضرورت‌های انجام مسئولیت اجتماعی توسط شرکت‌ها و تجربه شرکت‌ها و کشورهای مختلف در این حوزه است و در درجه دوم تدوین طرح‌ها و برنامه‌ها برای جذب سرمایه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و هدایت آنها به سمت بخش‌های ضروری است.

این اتحادیه‌ها در کشورهای اروپایی و امریکا سابقه زیادی دارند و اغلب شرکت‌های بزرگ عضو این اتحادیه‌ها هستند. شرکت‌ها ضمن ارایه اطلاعات خود به این اتحادیه و ارایه مستنداتی مبنی بر مسئولیت‌های اجتماعی انجام شده توسط آنها در هر سال، می‌توانند تصمیم بگیرند که با طرح‌های پیشنهادی اتحادیه همکاری می‌کنند یا خیر؟

 اتحادیه در مقابل اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیت شرکت‌ها در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی را در وب سایت رسمی خود منتشر می‌کند تا تمامی  مردم از آن با خبر شوند و تاثیر این خبررسانی در ارزش سهام شرکت و میزان فروش و در آمد آنها نمایان می‌شود. در واقع این مشارکت و همکاری سود دو جانبه دارد. هم می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند  و هم با شناسایی بخش‌هایی که نیاز به منابع مالی دارند و توسعه آنها به نفع مردم است، سرمایه‌ها را به سمت و سوی صحیح خود هدایت کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا