اجتماعیفرهنگی

مسن‌ترین دانشجوی کشور درگذشت

“میرقنبر حیدری شیشوانی”، که در رسانه‌ها با لقب مسن‌ترین دانشجوی کشور شناخته می‌شود، در ۸۹ سالگی در شهرستان عجب‌شیر دار فانی را وداع گفت.

میرقنبر حیدری شیشوان، در سال ۱۳۰۹ در روستای شیشوان از توابع عجب‌شیر به دنیا آمد؛ وی که در هشت سالگی پدرش را از دست داده بود با تشویق و هزینه دایی بزرگش، تحصیلاتش را تا مقطع دبیرستان ادامه داد.
وی، دیپلم ادبی خود را در سال ۱۳۴۷ گرفت و مقطع کارشناسی را در رشته علوم اجتماعی در سال ۱۳۹۱ در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به پایان رساند و در مهر سال ۱۳۹۲ در رشته تحقیقات آموزشی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر پذیرفته شد.

مراسم فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد میرقنبر حیدری شیشوانی

مسن‌ترین دانشجوی کشور، روز هشتم خرداد سال ۱۳۹۵ از پایان نامه کارشناسی ارشد خود با عنوان “تربیت دینی از منظر قرآن” با موفقیت در دانشگاه آزاد اسلامی عجب شیر دفاع کرد.
حیدری شیشوان، هدف از تحصیل در سن بالا را، عمل به وصیت رسول خدا (ص) برای فرا گیری علم و دانش اعلام کرده بود. وی قصد داشت تا مقطع دکترا ادامه تحصیل بدهد، که اجل مهلت نداد.

وی، دارای سابقه کارمندی بانک ملی، آموزگاری آموزش و پرورش عجب شیر و متصدی بخش اداری بخشداری عجب شیر و بناب را در کارنامه کاری خود دارد.
از این پیرمرد خوش سیما که کلاه کوچک سبز رنگی بر سر دارد، فیلم مستندی توسط محمدحسین شیروانی ساخته شده که به نام “رئیس جمهور میرقنبر” و با حضور خودش در لوکارنو سوئیس و یوکوهامای ژاپن اکران شده و در کشور ژاپن جایزه کسب کرده است.
مرحوم حیدری شیشوانی علاوه بر تحصیل به نویسندگی نیز علاقه داشت و کتابی با نام “فراز و نشیب زندگی من” تألیف کرد که در سال ۱۳۸۴ آن را در هزار و ۵۰۰ نسخه چاپ کرد.
وی پیشینه داوطلب شدن برای نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری را در کارنامه دارد.
شهرستان عجب شیر با ۷۱ هزار نفر جمعیت درفاصله ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا