اقتصادی

مسکن بیشترین سهم را در تورم کشور دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کنترل اقتصاد کشور و همزمان تولید مسکن با عرضه زمین با هزینه صفر در شهر‌ها و روستا ها انجام پذیر است.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای هادی عباسی گفت: در سال گذشته همه تلاش خود را به کار بستیم تا زمینه حل اساسی‌ترین مسئله در کشور یعنی مسکن را فراهم کنیم چراکه مسکن، بیشترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد و زمانی که شما مسئله سرپناه یک خانواده را حل کنید به ویژه برای دهک های کم درآمدی، یعنی به لحاظ اقتصادی نیمی از هزینه وی را کاهش داده‌اید و از این طریق به معیشت خانواده کمک کرده‌اید.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی ،دولت ساخت خانه های یک طبقه را در اولویت خود قرار داده است چراکه در خانه های یک طبقه مردم با سلیقه خود اقدام به ساخت واحدهای مسکونی می کنند و از سوی دیگر ساخت این واحدها به صورت تدریجی هم امکان پذیر است و سازنده و متقاضی می تواند به تدریج واحد مسکونی خود را تکمیل کند.

مسکن بیشترین سهم را در تورم کشور دارد

او می گوید:مسکن بیشترین سهم را در تورم کشور دارد و در شرایطی که با عرضه متناسب با نیاز و جلوگیری از ورود تقاضای سوداگرانه زمینه کنترل بازار این کالای اساسی را فراهم کردید، یعنی بالاترین عامل رشد تورم را از کار انداخته‌اید.

عباسی گفت: در صورتی که اقدامات لازم برای کنترل بازار مسکن در فضای اقتصاد کلان کشور مهیا شود و هم زمان تولید مسکن با عرضه زمین با هزینه صفر در شهر‌ها و روستا ها انجام پذیرد، رسیدن به تورم تک رقمی به امری ممکن تبدیل می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا