اقتصادی

۲۴۰ هزار خانوار هنوز مسکن مهر خود را دریافت نکردند!

علاوه بر تحمل تورم ۷۰۰ درصدی، مردم فاقد مسکن در سال‌های اخیر نتوانستند صاحب خانه شوند و حتی با وعده وعیدهای دولت دوازدهم در مسئله مسکن، فرسنگ‌ها با این مسئله فاصله پیدا کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، حسن روحانی در دوران ۴ ساله ریاست جمهوری خود به هیچ طرحی به اندازه مسکن مهر حمله نبرد و از قضا وعده اتمام هیچ پروژه‌ای را نیز به اندازه وعده اتمام پروژه مسکن مهر تکرار نکرد.

در شرایطی که ۸۰ درصد پروژه مسکن مهر در ۴ ساله دولت دهم به اتمام رسیده بود اما دولت تدبیر و امید در طول ۸ سال نتوانست سهم باقی‌مانده از این پروژه را به اتمام برساند. همین مسئله سبب شد تا مسئله سرپناه ۸۶۰ هزار خانوار که عمدتا از دهک‌های کم درآمد جامعه بودند با مشکل جدی مواجه شده و ساماندهی بازار مسکن نیز با چالش جدی مواجه شود.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی تا انتهای تیرماه سال ۱۴۰۰، تعداد ۲۴۰ هزار و ۷۳ واحد مسکن مهر همچنان توسط دولت تکمیل نشده است. از ۲۴۰ هزار ۷۳ واحد مسکونی باقیمانده پروژه مسکن مهر، ۴۸٫۶ درصد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۴۲٫۵۱ درد در شهرهای جدید و ۹٫۴۱ درصد از واحدهای باقیمانده نیز در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر واقع هستند.

به طور کلی نحوه مواجه دولت روحانی و ۲ وزیر راه و شهرسازی این دولت با پروژه مسکن مهر زمینه ایجاد خسارت گسترده برای مردم را مهیا کرد.

مردم فاقد مسکن در سال‌های اخیر علاوه بر تحمل تورم ۷۰۰ درصدی در تامین اساسی‌ترین نیاز خود، نتوانستند، شیرینی صاحب‌خانه شدن را چشیده و حتی فرسنگ‌ها با این مسئله فاصله پیدا کردند.

این شرایط در حالی رقم می‌خورد که مسکن مهر باید تا انتهای سال ۹۴ به طور کامل به بهره‌برداری رسیده و ۴٫۲ میلیون خانوار در قالب نزدیک به ۱۵ میلیون نفر می‌توانستند صاحب سرپناه شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا