اقتصادی

مسکن مهر مشمول مالیات شد

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲، میزان مالیات پروژه‌های مسکن بابت هر واحد مکن مهر برای سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ با هر نوع قرارداد معادل ۳ میلیون ریال برای هر واحد تعیین شده و هیچ گونه مالیات دیگری به غیر از مالیات بر ارزش افروده بابت خرید مصالح به این پروژه تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار اقتصادی ایلنا، طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲، میزان مالیات پروژه‌های مسکن بابت هر واحد مسکن مهر برای سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ در پروژه‌های تفاهمنامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و با معرفی وزارت راه و شهرسازی معادل ۳ میلیون ریال برای هر واحد تعیین شده و هیچ گونه مالیات دیگری به غیر از مالیات بر ارزش افروده بابت خرید مصالح به این پروژه تعلق نمی‌گیرد.

همچنین به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شده که برای تسویه مطالبات و بدهی های قطعی شده خود به شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی و نهادهای عمومی غیر دولتی، یا بابت آورده سهم دولت در طرح‌های مشارکت عمومی خصوصی نسیت به مبادله و نهاتر اراسیه و املاک در اختیار وفق قوانین و مقررات و در چارچوب آیین نامه ای که ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این ثانو.ن توسط وزارت امور اقتصادی با همکاری وزارت کشور و وزارت تعاون تهیه و تصویب هیئت وزیرات می‌رسد، اقدام کند.

به وزارت راه وشهرسازی اجازه داده می‌شود حسب ضرورت زمین ها و املاک در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن در حریم و محدوده هریک از شهرها را به موضوع باز آفرینی بافت فرسوده و حاشیه های شهرها اختصاص دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا