ورزش

مسی برترین گلزن اروپا در سال ۲۰۱۸

همزمان با نزدیک شدن تقویم فوتبالی اروپا به روزهای پایانی خود، «لیونل مسی» فوق ستاره بارسلونا نسخه سال ۲۰۱۸ را به عنوان برترین گلزن اروپا پیچید.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، روزنامه مارکا چاپ اسپانیا روز یکشنبه نوشت: مهاجم مینیاتوری آبی اناری ها فصل ۲۰۱۸ را در تمام رقابت ها با ۵۱ گل به پایان رساند، این در حالی است که «کریستیانو رونالدو» ستاره تیم یوونتوس با ۲ گل کمتر یعنی با ۴۹ گل آخرین رقابت سال ۲۰۱۸ را به رقیب دیرینه آرژانتینی خود واگذار کرد.

این بین، «روبرت لواندوفسکی» بازیکن باشگاه بایرن مونیخ با ۴۶ گل زده، خود را در جمع سه نفر نخست برترین گلزنان سال جای داد.

در طول سال ۲۰۱۸، در ۵۴ بازی برای کاتالان ها به میدان رفت و ۵۱ گل به ثمر رساند و برای این ثبت این رکورد، آمار ۰.۹۴ گل به ازای هر بازی را از خود برجای گذاشت.

کاپیتان تیم ملی آرژانتین که به تازگی زمزمه های بازگشت دوباره اش به آلبی سلسته بر سر زبان ها افتاده است؛ جایگاه خود را به عنوان آقای گل از «هری کین» پس گرفت. «هری کین» ستاره انگلیسی باشگاه تاتنهام با ۵۶ گل سال گذشته این جایگاه را به اِشغال خود در آورده بود.

در واقع مسی سال گذشته با اختلاف ۲ گل کمتر نسبت به «کین» با ۵۴ گل در رده دوم ایستاد اما در سال های اخیر بهترین رکورد جادوگر کوچک بارسا به سال ۲۰۱۶ باز می گردد؛ زمانی که با اختلاف چهار گل بیشتر از رقیب دیرینه یعنی رونالدوی پرتغالی با ۵۹ گل در صدر جدول بهترین گلزنان قرار گرفت.

از همه مهم تر این است که مسی به تیمش برای به پایان رساندن سال ۲۰۱۸ در صدر جدول رده بندی لالیگا کمک به سزایی کرد؛ در واقع کاتالان ها به لطف گل های او با سه امتیاز بیشتر نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده شان یعنی اتلتیکو مادرید، یکه تاز یکی از محبوب ترین پیکارهای باشگاهی دنیا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا