کسب و کار

مشخصات فنی بلوک هبلکس سبک + مزایا و معایب

چکیده : بررسی کلی مشخصات فنی بلوک هبلکس سبک aac + آشنایی با مزایا و معایب خرید بتن هوادار هبلکس از فروشگاه پرین بتن آمود

مشخصات بلوک هبلکس توجه بسیاری از ساختمان سازان و مهندسین عمران را در سر تا سر دنیا به خود جلب کرده است. این سازه های ساختمانی یکی از مهمترین تجهیزاتی هستند که در همه فعالیت های ساخت و ساز امروزی به کار می روند. این مصالح با مزیت های مهمی شناخته می شوند که در این بخش به بررسی این موارد می پردازیم. هبلکس در سال ۱۹۲۰ توسط یک محقق ساخته شده و برای اولین بار به دنیای صنعت و ساختمان سازی معرفی شد.

بررسی کلی مشخصات بلوک های هبلکس

مشخصات بلوک هبلکس بر مبنای ساختار کلی این سازه ها تعیین می شود. این سازه های بتنی متخلخل، مقاومت قابل توجهی نسبت به عوامل مختلف دارند و دوام خود را در برابر هر عامل آسیب زننده ای حفظ می کنند. مقاومت بالا و وزن پایین این سازه های ساختمانی از مشخصه های مهم آن ها به شمار می رود. این دو عامل مهم و تعیین کننده سبب افزایش میزان کاربری این سازه ها در صنایع امروزی شده اند.

کاربردهای مهم سازه های هبلکس

برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی بلوک هبلکس کاربری آن ها در عرصه های مختلف نیز مورد بررسی قرار می گیرد. در ساخت ساختمان های ضد زلزله امروزی از این بلوک های استاندارد استفاده می شود. با وجود آن ها ایمنی ساختمان مورد نظر به شدت افزایش می یابد. هر چه سازه های به کار رفت در ساختار یک ساختمان سبک تر باشند، مقاومت ساختمان نهایی نیز افزایش می یابد.

در محل هایی که خطر آتش سوزی ساکنین را تهدید می کند، استفاده از بلوک های هبلکس بسیار کاربردی خواهد بود و ایمنی محیط را در حد قابل توجهی افزایش می دهد. این سازه ها یک عایق حرارتی قوی به شمار می روند و به همین خاطر میزان خرید و فروش آن ها افزایش یافته است.

با توجه به قابلیت های عایق کاری حرارتی این بلوک ها استفاده از آن ها در ساخت کانال های حرارتی نیز متداول شده است. نفوذ پذیری کم هوا در ساختار این بلوک ها سبب افزایش مصارف آن ها در این عرصه ها شده است. با استفاده از آن ها میزان مصرف انرژی در محیط ساختمان کنترل شده تر خواهد بود. به این ترتیب هزینه استفاده از انرژی برای ساکنین به حداقل می رسد.

مهمترین مزایای سازه های هبلکس

مشخصات فنی بلوک هبلکس نظر و توجه بسیاری از صنعتگران را به خود جلب کرده است. در این بخش برخی از مهمترین مزیت های استفاده از این سازه ها را بررسی می کنیم تا آشنایی بیشتری با این اقلام داشته باشید:

  1. افزایش سرعت اجرای فرایند دیوارچینی با استفاده از سازه های هبلکس یکی از مهمترین ویژگی های آن ها به شمار می رود. ملات مورد استفاده برای نصب آن ها در محیط ساختمان بسیار کمتر از سایر سازه های مشابه است و این مسئله در هزینه های کارفرمایان صرفه جویی خواهد کرد.
  2. این سازه ها با محیط زیست به طرز قابل توجهی سازگاری دارند و به همین خاطر در میان اقلام دوست دار طبیعت دسته بندی می شوند. در ساخت و آماده سازی این اقلام از مواد غیر سمی استفاده شده است. به علاوه به کار بردن آن ها از میزان هدر رفت انرژی به شدت پیشگیری می کند.
  3. مقاومت حرارتی این سازه ها سبب افزایش طول دوره بهره برداری می شود. این ویژگی به دلیل تخلخل بالا در ساختار این اقلام شده است.
  4. این سازه ها با قابلیت آکوستیک بالا در بخش های مختلفی از محیط های ساختمانی به کار برده می شوند. انواع آن ها به عنوان یک مانع صوتی قوی شناخته می شوند.
  5. ضایعات کمتر ایجاد شده در فرایند ساخت و تولید آن ها نیز میزان استفاده از آن ها را افزایش داده است.
مشخصات فنی بلوک هبلکس

معایب استفاده از بلوک هبلکس

در بررسی مشخصات بلوک هبلکس به محدودیت هایی که در خصوص استفاده از این اقلام وجود دارند نیز توجه می شود. قیمت این سازه ها کمی بیشتر از اقلام مشابه تعیین شده است و این مسئله خرید آن را برای برخی از ساختمان سازان با مشکلاتی رو به رو کرده است.

برخی از کارشناسان معتقدند که در لایه اولیه این سازه ها، میزان جذب آب بالا است و این مسئله کیفیت سازه های هبلکس را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین خاطر برخی از ساختمان سازان پیش از اجرای آن ها، دیوار اولیه را به صورت کامل مرطوب می کنند.

نکات خرید هبلکس

مشخصات فنی بلوک هبلکس در خصوص نحوه خرید این سازه ها نیز مورد توجه قرار می گیرند. برای خرید هر یک از انواع آن ها در نظر گرفتن موارد زیر ضرورت دارد:

  1. برای خرید هر یک از این اقلام باید به ابعاد مورد نیاز خود توجه داشته باشید. یکی از مزیت های مهم این سازه ها، ساخت ابعاد متنوع آن ها است که قدرت انتخاب مشتریان را افزایش می دهد.
  2. به متریال مورد نیاز برای نصب هر یک از آن ها در محیط ساختمان نیز توجه داشته باشید. در این زمینه از چسب سیپورکس استفاده می شود.
  3. پس از خرید این تجهیزات باید آن ها را از معرض مواد و آلاینده های مضری مانند روغن دور نگه دارید.
  4. به صاف و قائم بودن ساختار ظاهری هر یک از این بلوک ها در حین خرید توجه داشته باشید.
  5. در حین اجرای این سازه ها از انباشته کردن بلوک های پرین بتن در یک بخش از ساختمان خودداری کنید.

برای خرید هر یک از این اقلام کاربردی در فروشگاه های مختلف مانند پربن بتن آمود به مشخصات بلوک هبلکس استاندارد توجه داشته باشید.

مشخصات بلوک هبلکس

جمع بندی

در این مطلب برخی از مهمترین مشخصات فنی بلوک هبلکس را مورد بررسی قرار دادیم. برای خرید هر یک از دسته بندی های این اقلام باید به این نکات مهم توجه داشته باشید و بر این اساس خرید آن ها را انجام دهید. در این صورت کیفیت فرایند ساخت و ساز ساختمان شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در طول سال های گذشته این سازه ها جایگزین برخی از اقلام سنتی در عرصه ساختمان سازی شده اند. با وجود هزینه بالایی که برای خرید این اقلام صرف می شود، باز هم توانسته اند در میان محبوب ترین تجهیزات ساختمان دسته بندی شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا