بورس

مشخصات کلی نماد “آردینه” / عرضه اولیه سهام شرکت نشاسته و گلوکز آردینه

شرکت نشاسته و گلوکز آردینه با سرمایه ۴۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرض اولیه ۲۵ درصدی سهام بایستد.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از بورس پرس، شرکت نشاسته و گلوکز آردینه پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۸ شهریور با نماد “آردینه” در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر به عنوان صد و نود و سومین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام بایستد.

معرفی و تاریخچه شرکت نشاسته و گلوکز آردینه

طبق بررسی‌های بورس پرس، شرکت نشاسته آردینه ۲۱ دی سال ۷۶ به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی اصفهان به ثبت رسید و با با ظرفیت اسمی ۱۰ هزار تن نشاسته، ۳۵ هزار تن گلوکز و ۱۵۰۰ تن گلوتن شروع به بهره‌برداری کرد. نام شرکت سال ۹۹ به نشاسته و گلوکز آردینه تغییر یافت.

شرکت از سال ۷۶ فعالیت را در جهت بکارگیری مدرن‌ترین و مجهزترین ماشین آلات تولید نشاسته گلوتن و گلوکز از کشورهای اروپایی آغاز کرد و در این صنعت مدرن اکنون دارای تجهیزات پیشرفته کنترل کیفیت و قادر به ساخت نشاسته فوق تصفیه، گلوتن، گلوکز فوق تصفیه اسیدی و آنزیمی و دکستروز مایع در شرایط کاملاً بهداشتی است.

فرآورده‌های این شرکت منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی، جایگاه ویژه‌ای در صنایع غذایی خصوصاً فرآورده‌های گوشتی( سوسیس، کالباس، همبرگر) ماکارونی، شیرینی و شکلات، تافی، گز ،سوهان ،حلوا شکری، مربا، بستنی، آدامس و غیره را دارا است.

میزان سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۱۲۷ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰۰ هزار تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است. شرکت در سال جاری اقدام به افزایش سرمایه از محل سود انباشته ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد کرد.

حسین و سعید امینی، مسعود و مهدی امینی هرندی هر کدام ۲۲.۷ درصد سهام، مائده امینی هرندی ۷.۹۲ درصد سهام و شرکت آران سرمایه خاورمیانه یک درصد سهام را در اختیار دارند. خانواده امینی از ۶۰ سال پیش به واسطه فعالیت‌های پدر خانواده در شهر اصفهان به تولید نشاسته از آرد گندم اشتغال داشتند.

سهم شرکت از میزان مصرف و بازار محصولات

بر اساس برآورد مصرف واقعی، سهم شرکت از میزان مصرف محصولات نشاسته‌ و گلوکز دو درصد و این سهم از بازار محصولات نشاسته و گلوکز از منشا گندم ۱۰ درصد است. این شرکت برنامه‌ای برای توسعه این سهم از بازار ندارد و اهداف توسعه‌ای عمدتاً معطوف به تنوع تولید و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.

قیمت گذاری محصولات

این شرکت عضو انجمن تولیدکنندگان نشاسته گلوکز و صنایع وابسته است و اصولاً در هر سال با مشخص شدن نرخ خرید تضمینی گندم و نرخ آرد که ۸۵ درصد بهای تمام شده محصول را در اختیار دارد نرخ فروش را با توجه به نرخ‌های قبل و کشش بازار مشخص می‌کند.

صورت سود و زیان ۵ سال اخیر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا