اقتصادیکسب و کار

مشکلات فروش بیت کوین

مشکلات فروش بیت کوین از جمله مسائل دست و پاگیری است که دارندگان و سرمایه‌گذاران بیت کوین با آن مواجه هستند. خواه ناخواه باید بپذیریم که تمام فعالین بازار کریپتو، با ملزومات و مفاهیم اساسی این بازار مانند تحلیل onchain و تکنیکال آشنا نیستند و با هجمه‌ی اخبار یا شنیده‌های خود از دوستان و آشنایانشان، تصمیم ورود به بازار گرفته‌اند. هرچند که بالا رفتن سرمایه‌گذاران بیت کوین اتفاق بسیار خوبی است، اما آشنا نبودن این افراد با مفاهیم پایه، هم بر مشکلات فروش بیت کوین می‌افزاید، هم آسیب‌های جبران ناپذیری را به دارایی‌شان و در دیدگاه کلان به بازار وارد می‌کند.

مروری بر مشکلات فروش بیت کوین

اگر بخواهیم به مشکلات فروش بیت کوین یک نگاه اجمالی بیندازیم، باید بگوییم که سرمایه‌گذاران در بازار کریپتو، با ۳ مشکل اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند.

  • کلاهبرداری‌های متعدد
  • انتقال به کیف پول‌ اشتباه
  • در نظر نگرفتن کارمزدها

شاید در نگاه اول، مشکلات فروش بیت کوین برای سرمایه‌گذاران به چشم نیاید و ساده از آن گذر کنند اما با کمی دقت در آمار، متوجه خواهیم شد که تعداد زیادی از دارندگان با چنین مشکلاتی برای فروش بیت کوین هایشان روبرو شده اند. هر چند که به نظر می‌رسد فروش بیت کوین مانند خرید بیت کوین کار نسبتا راحتی است اما رعایت نکردن اصول و نداشتن دقت کافی این مسیر را سخت و خسارت‌های هنگفتی را به بار آورده است.

مروری بر مشکلات فروش بیت کوین

کلاهبرداری در فروش بیت کوین

راه‌های متفاوتی برای فروش بیت کوین در بازار رمزارزها وجود دارد؛ از معاملات مستقیم نفر به نفر گرفته تا معاملات آنلاین به صورت p2p، اما چیزی که در سطح بین المللی زیاد می‌بینیم و می‌شنویم، کلاهبرداری‌های متعدد افراد و صرافی‌ها است که باعث خدشه‌دار شدن اعتماد فعالین بازار شده است.

متاسفانه در ایران مشکلات فروش بیت کوین می‌تواند کمی بیشتر از سایر کشورها نیز باشد. چرا که نه تنها قوانین مدونی برای رمزارز ها وجود ندارد بلکه شیادان سودجوی فراوانی در کمین افراد ساده و ناآگاه نشسته‌اند تا آنها را به دام بیندازند.

تنها راه حل موجود سرمایه‌گذاران برای این معضل و رهایی از مشکلات کلاهبردای در فروش بیت کوین، بالا رفتن آگاهی، دقت در انتخاب صرافی‌ و درگاه‌های پرداخت است و در صرافی‌های بین المللی باتوجه به عوامل کنترل و نظارت سازمان‌ها بر آن و همینطور اطلاعات منتشر‌شده‌ی آنها، می‌توان با مقداری جست‌وجو به امنیتشان پی برد.

کلاهبرداری در فروش بیت کوین

انتقال به کیف پول‌ اشتباه

نمی‌توان از مشکلات فروش بیت کوین نام برد اما از انتقال به کیف پول اشتباه چیزی نگفت. به احتمال فراوان بارها و بارها مشاهده کردین که دوستان و آشنایان شما دچار واریز اشتباه دارایی به کیف پول اشتباه شده‌اند. دلیل عمده‌ی این مشکل، به خاطر عدم آشنایی با شیوه کار کیف پول‌ها و یا دانش ضعیف در زبان انگلیسی است. به ویژه اگر به تازگی با ارزهای دیجیتال و بیت کوین آشنا شده باشید، احتمال برخورد با این سری از مشکلات بالا است.

به طور کلی ارتباط کیف پول و مشکلات فروش بیت کوین در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • آدرس‌ کیف‌پول‌ها از کاراکترها و حروف تصادفی زیادی تشکیل شده و گاهی اشتباهی کوچک منجر به وارد شدن آدرس اشتباه می‌شود. لازم به ذکر است اگر آدرس معتبر نباشد، انتقال انجام نمی‌شود اما اگر آدرس متعلق به شخص دیگری باشد، تراکنش انجام شده و به هیچ عنوان قابل بازگشت نیست.
  • زمان تایید تراکنش‌های بیت ‌کوین که وابسته به میزان کارمزد آن است، بین ۱ دقیقه تا ۱ ساعت نیز طول می‌کشد اما برای برخی از رمزارزهای دیگر این زمان پایین‌تر است.
  • اغلب اوقات پس از انجام شدن یک تراکنش، id تراکنش در دسترس شما قرار خواهد گرفت. می‌توانید برای بررسی وضعیت آن، id را در یک Explorer مانند سایت btc.com ثبت کنید و از آخرین وضعیت آن آگاه شوید.

در ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو، امکان بازگرداندن تراکنش‌ها نیست و یک اشتباه می‌تواند ضرر جبران‌ناپذیری به شما وارد کند. پس پیشنهاد ما به سرمایه‌گذاران تازه وارد این است که با استفاده از راه حل‌های ذکر شده از بروز مشکلات فروش بیت کوین جلوگیری نمایند.

در نظر نگرفتن کارمزد در فروش بیت کوین

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، یکی از عوامل تاثیرگذار در مدت زمان انتقال بیت کوین به کیف پول، که نقش بسزایی در آن دارد، کارمزد تراکنش بیت کوین می‌باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ماینرها تراکنش‌هایی را که کارمزدی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده و یا کارمزد بسیار کمی دارد در داخل بلاک‌های ۱ مگابایتی جای نداده و در نتیجه حتی امکان تایید نکردن آنها نیز وجود دارد. طبیعی است که با توجه به اینکه تعداد تراکنشات بیت کوین روز به روز در حال افزایش است، ماینرها برای کسب درآمد بیشتر ابتدا تراکنشات با کارمزد بیشتر را تائید کنند.

در نظر نگرفتن کارمزد در معاملاتتان از سری مشکلات بیت کوین است که می‌تواند به صرفه بودن یا نبودن مسیر فروش داراییتان را تغییر دهد. بیشتر کیف پول‌های حال حاضر، سیستم ساده‌ای را برای کاربران در نظر گرفته‌اند که به‌راحتی می‌توانید کارمزد شبکه بیت کوین را پیدا کنید. همچنین با توجه به صرافی که در آن فعالیت دارید، می‌توانید از طریق خود صرافی، کارمزد آن را در خصوص انتقال بیت کوین بررسی کنید.

توصیه‌ می‌شود که قبل از ارسال هرگونه تراکنش، حتماً در قسمت استخر استخراج بیت کوین، مقدار کارمزدهای میانگین را بررسی کنید تا بهترین انتخاب ممکن را دارا باشید. در کیف پول‌های معتبر امکان انجام تراکنش‌های کوچک با کارمزد بالا وجود ندارد و تراکنش را معلق می‌کند. هنگام انجام تراکنش، این نکته را نیز با در نظر گرفت.

شما می‌توانید با استفاده از سایت بلاکچین بلورین تمامی اطلاعات آنچین از جمله کارمزد نقل و انتقالات را به صورت در لحظه مشاهده کنید.

شما می‌توانید با استفاده از سایت بلاکچین بلورین تمامی اطلاعات آنچین از جمله کارمزد نقل و انتقالات را به صورت در لحظه مشاهده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این بود که بیش از پیش با مشکلات فروش بیت کوین آشنا شده و با راه‌حل های آن نیز روبرو شویم. اگر تازه قصد ورود به بازار کریپتو را دارید و یا به تازگی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، موارد ذکر شده به شما کمک زیادی خواهد کرد. توجه داشته باشید که قبل از خرید و فروش بیت کوین ابتدا به بررسی بازار و روند آتی آن بپردازید تا از سرمایه‌گذاران پول هوشمند و مجربان بازار جا نمانید. بهترین راه برای انجام این کار، تحلیل آنچین می‌باشد که شما را از با جزئیات تمام از پشت پرده‌ی بازار آگاه می‌کند.

موفق و سودمند باشید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا