اجتماعی

مشکل واکسن مسافران ایرانی حل شد

مسافرانی که به‌دلیل دریافت برخی واکسن‌ها برای سفر به کشورهای خارجی با مشکل مواجه‌اند، می‌توانند واکسن آسترازنکا را به‌عنوان دوز سوم دریافت کنند.

به گزارش روند بازار، کمال حیدری، معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه، مشکل مسافران خارج از کشور که نیاز به تزریق آسترازنکا داشته باشند به‌راحتی قابل حل است، گفت: «برخی از افراد به‌دلیل نوع واکسن دریافت شده (نوبت اول یا دوم) برای سفر به برخی از کشورهای خارجی دچار مشکلاتی هستند. براساس مصوبات کمیته فنی واکسیناسیون کووید-۱۹ این افراد درصورت اضطرار سفر و مورد تأیید نبودن نوع واکسن دریافتی از سوی کشور مقصد، می‌توانند واکسن آسترازنکا دریافت کنند.» به‌گفته او، با تصمیم کمیته ۳نفره (اعضا به تشخیص دانشگاه / دانشگاه علوم پزشکی) و صدور مجوز از سوی آنها تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا به‌عنوان نوبت دوم یا سوم به‌صورت موردی برای این افراد انجام می‌شود. حداقل فاصله بین دریافت واکسن نوبت دوم و سوم یک‌ماه خواهد بود و این تزریق پس از هشدارهای لازم درباره عوارض احتمالی و گرفتن تأییدیه رضایت آگاهانه از فرد صورت می‌گیرد.

حیدری همچنین درباره تزریق دوز یادآور برای سالمندان هم گفت: «افراد بالای ۶۰سال که در ۲‌نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن‌های غیرفعال شده (سینوفارم، بهارات، کووایران برکت) استفاده کرده‌اند باید نوبت سوم واکسن را مشابه نوبت اول (غیرفعال شده) به فاصله ۴‌ماه از نوبت دوم تزریق کنند.»

منبع: همشهری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا