اجتماعی

مصرف روزانه ۶۰۰ هزار ماسک در مراکز درمانی

مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ما روزانه به ۷۰۰هزار عدد ماسک در کشور نیازمندیم که با این اقدام بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار ماسک را در مراکز درمانی به صورت روزانه توزیع می‌کنیم.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، سیدحسن صفوی مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در نشست خبری ستاد هدایت و راهبری سازمان غذا و دارو در بحران کرونا اظهار داشت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا میزان تولید ماسک سه‌لایه در کشور ما ۷۰۰ هزار عدد در یک شیفت بود که با توجه به شیوع بحران در کشور چندین شرکت تولیدکننده در حال حاضر ظرفیت خطوط تولید خود را افزایش داده‌اند و مشکلی در زمینه تأمین ماسک سه‌لایه وجود ندارد.

وی افزود: ما روزانه به ۷۰۰هزار عدد ماسک در کشور نیازمندیم که با این اقدام بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار ماسک را در مراکز درمانی به صورت روزانه توزیع می‌کنیم و برای تأمین ماسک در داروخانه‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های مختلفی از قبیل تولید ماسک‌های پارچه‌ای صورت گرفته است که این اقدام با کمک اصناف و سازمان بسیج انجام می‌شود.

صفوی با بیان اینکه تا کنون ۳ میلیون ماسک وارداتی از گمرک ترخیص شده است اظهار داشت: مجموع ماسک‌های اهدایی سه‌لایه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار ماسک بوده است و آماری که در زمینه واردات ۲۰ میلیون ماسک منتشر می‌شود برنامه سازمان غذا و دارو بوده این اقدام به مرور زمان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره آمار ماسک‌های مکشوفه نیز توضیح داد: از ابتدای شروع بحران تا کنون ۴ میلیون ماسک کشف شده است که تمام آنها در مراکز درمانی توزیع شده‌آند.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی ما روزانه حداقل به ۱۰۰  هزار عدد ماسک N95 نیاز دارند گفت:‌ در صورت رعایت نکردن بهداشت توسط مردم این رقم به دو برابر افزایش خواهد یافت این در حالی است که در حال حاضر حدود ۵۰ هزار عدد از این نوع ماسک در کشور ما تولید می‌شود.

صفوی تصریح کرد:‌میزان ماسک اهدایی از طریق کشورهای دیگر تا کنون ۲۰۶ هزار عدد بوده است که این رقم تنها برای برطرف کردن نیاز دو روز کشور است.

مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: با توجه به شیوع بحران میزان مصرف دستکش نیز در کشور افزایش بسیار زیادی داشته که ما توانستیم نیاز کشور را در این زمینه برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه مصرف دستکش در دنیا نیز افزایش چشمگیری داشته است گفت:‌تا کنون ۲۰۰ میلیون جفت دستکش معاینه و ۲ میلیون جفت دستکش لاتکس در کشور توزیع شده است همچنین در زمینه توزیع دستکش در داروخانه‌ها نیز برنامه‌هایی وجود دارد و ما طی روزهای آینده دستکش‌های بیشتری را در قالب بسته‌های ۱۰ تایی در داروخانه‌ها توزیع خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا