اجتماعی

تمدید معافیت حق بیمه کارگاه های دارای ۵ کارگر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ادامه معافیت بیمه‌ای کارگاه های با کمتر از ۵ نفر کارگر موافقت کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با جز یک بند (و) تبصره ۱۷ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

به موجب این مصوبه، کارگاه‌های مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند مصوب ۱۳۶۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن که پنج سال و کمتر از آن مشمول معافیت مذکور بوده‌اند، کماکان مشمول معافیت بیست درصدی (۲۰%) مندرج در قانون مذکور خواهند بود و برای سنوات بیش از پنج سال، سه درصد (۳%) از معافیت بیمه‌ای فوق در سال ۱۴۰۱ کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس جز ۲ بند (و) تبصره ۱۷ لایحه مذکور، در مورد بیمه‌شدگان قرار گرفته در دهک‌های پنجم تا هفتم درآمدی، به ازای هر دهک سه درصد (%۳) از معافیت بیمه‌ای موجود کسر و دهک‌های هشت و بالاتر مشمول معافیت‌های بیمه‌ای نخواهند بود.

مطابق با بندالحاقی ۹ تبصره ۱۷ ماده واحده این لایحه، در اجرای بند ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمد حاصل از یک درصد (۱٪) ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌گردد.

خبرنگار: زهرا علیدادی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا