اقتصادی

معافیت مالیاتی فعالان صنف چاپ تا دو سال آینده

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران از معافیت مالیاتی فعالان صنف چاپ تا دو سال آینده خبرداد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، احمد ابوالحسنی با اشاره به تلاش‌های چند ماهه خود برای تحقق معافیت مالیاتی فعالان حوزه چاپ گفت: تا دو سال آینده تمام چاپخانه‌های فعال که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه تأسیس دارند، مشمول معافیت بند (ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم قرار گیرند.

وی افزود: بنده از دی ماه سال پیش در نشست‌ها و مذاکراتی که با سازمان امور مالیاتی داشتم، بحث مشمول شدن چاپخانه داران در بند (ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم را مورد پیگیری جدی قرار دادم.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران با اشاره به نامه مسعود مصلحی، مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی، اظهار داشت: پس از مذاکرات انجام شده با سازمان امور مالیاتی، نامه‌ای از سوی مدیر کل دفتر فنی این سازمان تنظیم شد که در آن به اضافه شدن یک تبصره مبنی بر اینکه چاپخانه داران برای مشمول شدن در بند (ل) باید مجوز فعالیت انتشاراتی در زمینه کتاب را از وزارت فرهنگ اخذ کنند، اشاره شده بود. موضوعی که با اعتراض بنده روبه رو شد و به صراحت اعلام کردم این مسئله مغایر با قوانین و ضوابط است.

ابوالحسنی با تاکید بر اینکه از نظر اتحادیه چاپخانه داران، تمام فعالیت‌های چاپی، فعالیت فرهنگی و انتشاراتی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: از دید ما انتشار کتاب، روزنامه، کاتالوگ، بروشور، برچسب معرفی کالا و… که حاوی یک محتوای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است، همگی فعالیت فرهنگی و انتشاراتی محسوب می‌شود از این رو باید مشمول بند (ل) قرار گیرند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت‌های چاپی با دیدگاه اتحادیه چاپخانه داران یکسان است، تصریح کرد: این دیدگاه مشترک موجب شد تا معاونت حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام‌های را جهت مشمولیت تمامی فعالیت‌های چاپ از معافیت مالیاتی موضوع بند (ل) تنظیم کرده و به سازمان امور مالیاتی ارسال کند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران با بیان اینکه منتظر اعلام نتیجه از سوی سازمان امور مالیاتی هستیم، گفت: اکنون سازمان امور مالیاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر دو، به لزوم معافیت چاپخانه داران اذعان دارند و قرار است در ابتدا چاپخانه‌های فعال حوزه نشر مشمول این معافیت شوند و سپس همه چاپخانه‌های فعال در رسته‌های دیگر که پروانه تأسیس از وزارت فرهنگ دارند. البته معافیت مالیاتی چاپخانه‌های فعال در حوزه نشر در مراحل پایانی قرار دارد که به زودی به نتیجه می‌رسد.

ابوالحسنی، اجرایی شدن این موضوع را نتیجه جلسات و دیدار با مسئولان سازمان امور مالیاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تاکید کرد: برخی از همکاران توقع دارند که این کار به سرعت به نتیجه برسد در حالی که اصلاح، تصویب و اجرایی شدن بسیاری از قوانین، نیاز به زمان دارد و نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا