اقتصادی

معاملات بیت‌کوین رکورد زد

داده‌ها نشان می‌دهند که حجم معاملات نقدی بیت‌کوین از زمان اوج اخیر خود تقریبا ۶۰ درصد کاهش یافته که بیانگر کاهش شدید فعالیت است.

به گزارش روند بازار به نقل از کوین، طبق آخرین گزارش هفتگی ارکین ری‌سرچ (Arcane Research)، حجم معاملات بیت‌کوین تنها در ۹ روز حدود ۵۸.۷ درصد کاهش یافته است. حجم معاملات، شاخصی است که میزان کل بیت‌کوینی که در حال حاضر در شبکه تراکنش می‌شود را اندازه‌گیری می‌کند.

وقتی ارزش این شاخص بالا می‌رود، به این معنی است که تعداد سکه‌هایی که روی زنجیره تغییر می‌کنند در حال افزایش هستند. چنین روندی ممکن است نشان دهد که معامله‌گران در حال حاضر با فعال‌تر شدن شبکه، رمزارز را جذاب می‌یابند. از سوی دیگر، کاهش حجم نشان می‌دهد که بلاک‌چین در حال خاموش شدن است. این نوع روند می‌تواند نشانه‌ای از کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به سکه باشد.

بر اساس نموداری که روند حجم معاملات هفتگی بیت‌کوین را در سال گذشته به نمایش گذاشت، حجم معاملات بیت‌کوین به شدت افزایش یافت و تنها چند هفته قبل به بالاترین ارزش سال گذشته نزدیک شد. با این حال، پس از رسیدن به حدود ۹.۲ میلیارد دلار در ۱۹ ژوئن، ارزش این اندیکاتور با روند نزولی شدید روبرو شد.

تا روز دوشنبه، حجم معاملات نقدی به ارزش تنها ۳.۸ میلیارد دلار کاهش یافته بود اما در عرض ۹ روز ۵۸.۷ درصد کاهش یافت. دلیل آخرین افزایش قیمت، کاهش ارزش بیت‌کوین بود. تعداد زیادی از معامله‌گران معمولا در طول چنین نوسانات بزرگی در مسیر قیمت حرکت می‌کنند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که شرایط نامطمئن بازار فعلی بیت‌کوین ممکن است منجر به محتاط شدن سرمایه‌گذاران شده باشد و باعث شده است که آنان معاملات کمتری را در زنجیره انجام دهند و به همین دلیل حجم معاملات به شدت کاهش یافته است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۸۷۰.۵۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۰۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۲.۵۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۱ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴.۷۱ میلیارد دلار است که ۲۱.۴۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۷.۱۱ میلیارد دلار است که۹.۵۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۸۸ میلیارد دلار است که ۸۹.۵۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۱.۴۰ صبح به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۱۹ هزار و ۳۹۸.۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۸۳ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: هزار و ۰۵۳.۴۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۳۱ درصد کاهش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۱۹.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۷۴ درصد کاهش

۴- تتر

قیمت: ۰.۹۹۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۳۲.۵۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۲۸ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۲۷ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۳۱۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۳.۵۴ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۶.۷۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۵۷ درصد کاهش

۹ – یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۵۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۹ درصد افزایش

ایسنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا