اقتصادی

معامله با دلار در عراق از ۲۰۲۴ ممنوع می‌شود

یک مسئول بلندپایه در بانک مرکزی عراق تاکید کرد که این کشور برداشت نقدی و معاملات با دلار را از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ ممنوع کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، این جدیدترین اقدام عراق برای سوء استفاده از ذخایر کشور در جرائم مالی و فرار از تحریم های آمریکا بر ایران بود.

«مازن احمد» مدیرکل مدیریت سرمایه گذاری و حواله جات بانک مرکزی عراق در این باره گفت که هدف از این اقدام، توقف استفاده نامشروع به میزان ۵۰ درصد از مبالغ نقدی است که به ۱۰ میلیارد دلار در سال می رسد و عراق سالانه از شورای ذخایر فدرال بانک مرکزی آمریکا دریافت می کند.

این اقدام همچنین در راستای کارزاری گسترده تر برای توقف وابستگی اقتصاد کشور به دلار است؛ پس از آنکه مردم عراق تعامل با دینار را به جای دلار ترجیح دادند.

احمد گفت: کسانی که پیش از سال ۲۰۲۳ دلار در بانک سپرده بگذارند، می توانند سال ۲۰۲۴ دلار برداشت کنند، اما آنها که در سال ۲۰۲۴ سپرده دلار بگذارند، نمی توانند آن را برداشت کنند، بلکه دینار به قیمت رسمی ۱۳۲۰ برای هر دلار دریافت خواهند کرد.

پیش از این و در اواخر سال گذشته بانک مرکزی عراق اعلام کرده بود که در سال آینده همه معاملات تجاری در داخلی کشور به دینار انجام خواهد شد.

به نقل از: الجزیره

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا