اجتماعی

معترضان به یارانه ۱۰۰ هزار تومانی/ لیست مشمولان تغییر می‌کند؟

یک احتمال برای واریز یارانه جدید ۱۰۰ هزار تومانی در هفته آینده وجود دارد، مردم امیدوارند که در صورت واریز این یارانه به اعضای واقعی چهار دهک اول واریز شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قاعدتا باید در روز سه‌شنبه هفته آینده یعنی دهم اسفند ماه یارانه معیشی بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

معمولا وقتی واریز یارانه با روز تعطیل مصادف می‌شود، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها یک روز زودتر آن را واریز می‌کنند. بنابراین به احتمال زیاد آخرین یارانه معیشتی امسال در ساعت ۲۴ روز دوشنبه نهم اسفند ماه واریز می‌شود.

از یک سو واریز یارانه در هفته آینده با مبعث رسول اکرم(ص) مصادف شده است و از سوی دیگر در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ قرار داریم، با توجه با سابقه دولت رئیسی در واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه، احتمال تکرار این یارانه در هفته آینده وجود دارد.

در بهمن ماه دولت اعلام کرد که به چهار دهک اول یارانه پرداخت می‌کند، پس از انجام این واریزی موج اعتراض در بین کسانی به وجود آمد که مدعی بودند جزو خانوارهای چهار دهک هستند.

بسیاری از مخاطبان تجارت‌نیوز نسبت به واریز یارانه جدید ۱۰۰ هزار تومانی امیدوارند. البته بیشتر آنها کسانی هستند که مشمول یارانه ۲۲ بهمن نشده‌اند، آنها امیدوارند که این بار به آنها تعلق بگیرد.

مشمولان یارانه ۱۰۰ هزار تومانی چه کسانی هستند؟


«ما از این پولا نیاز داریم شوهر کارگر»

«من سه تا بچه دارم مستاجرم ،ماشین هم نداریم و الان شوهرم دوسه ماهه بیکاره واقعا به این پول نیاز دارم»

«خدا وکیلی ما هم مستحق این ۱۰۰هزار تومنی هستیم نه حقوقی داریم نه بیمه هستیم ،،نمیدونم چرا بعضی خانواده ها هستند که حقوق بگیر هستند وضع مالی خوبی دارند چرا به اونا تعلق گرفت ولی ما نه»

«انشالله که واریز بشه من هم جزجهار دهک اول و کارگر دارای دو فرزند هستم برای ما هم واریز نشد»

«من یک کار گر ساده هستم با حقوق وزارت کار سه ماهه بیکار شدم برای بیمه بیکاری درخواست دادم هنوز نتیجه نگرفتم ولی یارانه ۱۰۰ تومانی برای من واریز نشد. شما را به خدا پیگیری کنید که این دفعه حق ما ضایع نشه ساکن روستا هستم با دو فرزند کوچک. ممنون از پیگیری شما.»

«امیدوارم که این دفعه سهم مالک و مغازه داران و ماشین داران نشه سهم مستاجر ای بدبخت بشه که هر چی هم در میاریم میشه اجاره خونه و قسط وام»

«من شوهرم بیکاره بیمه هم نداریم یک بچه هم دارم یارانه ۲۲ بهمن به ما ندادن تورو خدا حداقل این ۱۰۰ هزار عیدی رو بدید»

وزارت کار پس از واریز یارانه بهمن به نوعی اعتراف کرد که در شناسایی مشمولان خطا رخ داد، بنابراین احتمال این که برای یارانه جدید لیست مشمولان به روز رسانی شود وجود دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا