کسب و کار

معرفی انواع قرنیز پی وی سی ۱۰ و ۹ و ۷ سانتی

قرنیز پی وی سی ابزاری است که از آن در محل تلاقی کف ساختمان و دیوار استفاده می ‌شود، قرنیز این قسمت را کاملاً می ‌پوشاند، با اینکه قرنیز ها قطعات کوچکی هستند و تنها در قسمت پایین دیوار نصب می ‌شوند اما تاثیرات شگرفی در دکوراسیون داخلی ساختمان دارند، استفاده از قرنیز در پایین سازه علاوه بر زیبایی بخشیدن موجب جلوگیری از آسیب به دیوارها می ‌شود.

قرنیزها با متریال مختلفی از جمله پی وی سی، ام دی اف، سنگ، چوب و… ساخته می‌ شوند، امروزه قرنیز های پی وی سی کاربرد بیشتری دارند، در ادامه به معرفی انواع قرنیز پی وی سی ۷،۹،۱۰ سانتی می ‌پردازیم و با ویژگی ‌ها، کاربرد آن ‌ها نیز آشنا می‌ شویم و کارخانه تولید قرنیز و روکوب و… آراپلاست پروفیل را نیز به شما معرفی میکنیم.

انواع ابعاد قرنیز پی وی سی

قرنیز ۷ سانتی پی وی سی

قرنیز ۷ سانتی پی وی سی در رنگ‌ ها و طرح ‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌ شود، از این قرنیز برای زیبایی دکوراسیون داخلی و به عنوان محافظ دیوارها در مقابل ضربه و و رطوبت استفاده می‌ شود.

قرنیز ۹ سانتی پی وی سی

قرنیز ۹ سانتی پی وی سی نیز قرنیزی در رنگ‌ ها و طرح ‌های مختف است، از این قرنیز به عنوان محافظ دیوار در برابر رطوبت و آسیب و زیبایی دیوار استفاده می ‌شود.

قرنیز ۱۰ سانتی پی وی سی

قرنیز ۱۰ سانتی پی وی سی دارای طرح ‌ها و رنگ ‌های مختلفی است که بنا به نوع کاربری و ترکیبات دکوراسیون و ساختمان قابل استفاده می ‌باشد، این نوع قرنیز نقش محافظ ساختمان در برابر ضربه و رطوبت را ایفا می ‌کند.

انواع قرنیز پی وی سی

قرنیز پی وی سی دارای دو نوع توپر و خالی است که در ادامه به معرفی هر کدام می ‌پردازیم.

قرنیز پی وی سی PVC توپر

قرنیز پی وی سی توپر به قرنیز پلی استایرن معروف است، قرنیز pvc  پس از نصب شباهت زیادی به قرنیز ام دی اف و چوبی دارد و تنها تفاوت آن ظاهر براق و درخشندهٔ آن است، این نوع از قرنیز پی وی سی در هنگام برش و نصب دچار آسیب نمی ‌شوند و کاملاً قابل شستشو هستند.

قرنیز پی وی سی PVC تو خالی

قرنیز پی وی سیpvc   تو خالی به قرنیز کمبو معروف است، این قرنیز ظاهری شبیه به داکت داشته و پشت آن کاملاً خالی است، از قسمت ‌های خالی در این نوع قرنیز برای عبور کابل و انواع سیم‌ ها استفاده می‌ شود.

نصب قرنیز تو خالی

 شیوه نصب این نوع قرنیز با قرنیز توپر متفاوت است، برای نصب قرنیز توخالی در ابتدا شاسی قرنیز، روی دیوار نصب شده و سپس قسمت اصلی قرنیز روی شاسی نصب می‌ شود.

باز کردن و جدا سازی قرنیز تو خالی کار ساده ‌ای است، امکان جدا سازی و نصب مجدد آن به راحتی وجود دارد، تنها باید توجه داشته باشید که نصب قرنیز در گوشه ‌های ساختمان به کمک قطعه ‌ای به نام زانویی انجام می‌ شود، از این قرنیز می ‌توان برای نظم دهی به ساختمان ‌هایی همچون مراکز بهداشتی که دارای کابل ‌ها و سیم ‌های زیادی هستند استفاده کرد و به فضای آن‌ ها نظم بخشید.

مزایای انواع قرنیز پی وی سی PVC

  1. نصب قرنیز پی وی سی بسیار ساده است و توسط چسب انجام می ‌شود.
  2. قرنیز پی وی سی کاملاً سبک بوده و قابلیت حمل آسان دارد.
  3. قرنیز پی وی سی ضد آب است و امکان استفاده از آن در فضا های مرطوب نیز وجود دارد، امکان تمیز کردن این قرنیز با دستمال مرطوب وجود دارد.
  4. قرنیز پی وی سی در برابر پوسیدگی، ساییدگی و خراش مقاومت بالایی دارد.
  5. قرنیز پی وی سی ضد حشره بوده و در برابر حمله حشرات مقاوم است.
  6. تنوع طرح و رنگ قرنیزهای پی وی سی بسیار بالا است.

معایب قرنیز پی وی سی PVC

  1. قرنیز پی وی سی در مقابل نور خورشید مقاومت بالایی ندارد.
  2. امکان شکستگی و آسیب این قرنیز وجود دارد.

انتخاب رنگ قرنیز پی وی سی

انتخاب طرح و رنگ قرنیز کاملاً به سلیقه مشتری بستگی دارد، بعضی از طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می ‌کنند که رنگ قرنیز از رنگ کف تیره ‌تر باشد تا هارمونی رنگ زیباتری داشته و دیوار و زمین از یکدیگر تفکیک شوند.

برخی از افراد بر این باورند که بهتر است رنگ قرنیز با رنگ دیوار یکسان باشد، برخی تصمیم می ‌گیرند که قرنیزی با رنگ متضاد دیوار خریداری کنند، در نتیجه انتخاب رنگ و طرح قرنیز کاملاً بستگی به سلیقه مشتری دارد.

نصب قرنیز پی وی سی با چسب قرنیز PVC

یکی از سؤالات رایج مشتریان در رابطه با نحوه نصب قرنیز پی وی است، قرنیز پی وی سی به کمک چسب آکواریوم و چسب یک دو سه به دیوار چسبانده شده و جهت محکم کاری آن از میخ نیز استفاده می ‌شود، توجه کنید در صورتی که دیوار گچی، قدیمی و شکننده باشد به هیچ عنوان نباید از میخ برای نصب دیوار استفاده کرد.

روش‌های نصب قرنیز

  1. تهیه ابزارهای لازم از جمله قرنیز، اسکوتی، چسب آکواریوم، چسب ۱.۲.۳، دستگاه تنظیم اره، اره، مداد، متر نواری، رنگ، قلم، سمباده
  2. اندازه گیری قرنیزها و طول دیوار
  3. برش قرنیزها با زاویه ۴۵ درجه با استفاده از دستگاه تنظیم اره
  4. چسب زدن به پشت قرنیزها
  5. قراردادن قرنیزهای چسب زده شده روی دیوار
  6. استفاده از میخ جهت محکم شدن قرنیزها
  7. بتونه کردن جای میخ روی قرنیز
  8. استفاده از ابزار اسکوتی برای پر کردن فاصل بین پارکت و قرنیز
  9. استفاده از پوشاننده‌ های اکریلیکی در فاصله بین دیوار و قرنیز
  10. سمباده کشی قرنیزهای نصب شده

قرنیز

قیمت قرنیز پی وی سی PVC

قیمت قرنیز پی وی سی با توجه به نوع و طرحی که انتخاب کنید و همچنین با توجه به متراژی که خریداری کنید متفاوت می ‌باشد.

خرید قرنیز پی وی سی

خرید قرنیز را از فروشگاه‌ های معتبر انجام دهید، فروشگاه آراپلاست فروشگاهی معتبر برای خرید قرنیز پی وی سی ۱۰،۹،۷ سانتی می ‌باشد، این فروشگاه علاوه بر فروش به تولید و عرضه قرنیز پی وی سی پرداخته و کار های با کیفیتی را تولید و عرضه می ‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا