کسب و کار

معرفی بهترین روغن های گیاهی برای پخت و پز

امروزه روغن های گیاهی برای پخت و پز بسیار طرفدار پیدا کرده اند. اکثر افراد از مزیت های این نوع روغن ها آگاهی دارند. به همین علت می توان گفت طرفداران این نوع روغن ها افزایش یافته است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی چند نوع از این روغن ها بپردازیم.

معرفی روغن های گیاهی به منظور پخت و پز

برخی از این روغن ها عبارتند از:

روغن زیتون

این روغن دارای خواص بسیار زیادی می‌ باشد. زیتون اگر به صورت عصاره در بیاید و یا روغن آن نیز‌ گرفته شود باز هم‌ خواص خود را دارا می‌ باشد. این روغن دارای چربی تک غیر اشباع می‌ باشد. از این روغن می توان برای انواع پخت و پز استفاده کرد. با استفاده از روغن زیتون در پخت و پز غذاها دیگر خیالتان در رابطه با سلامت و کیفیت غذا ها راحت می باشد.

روغن زیتون جزو روغن های ‌گیاهی برای پخت و پز‌ می باشد‌. اکثر افرادی که به سلامت خود اهمیت می دهند از این نوع روغن استفاده می کنند.

روغن کنجد

 از دیگر‌ نمونه روغن های‌ گیاهی برای پخت و پز، روغن کنجد می باشد. یکی از خاصیت های ویژه این روغن وجود ویتامین e و آنتی اکسیدان است. این روغن عطری مخصوص به خود را دارد. روغن کنجد بکر برای پخت و پز‌ مناسب می باشد. اما به دلیل بالا نبودن نقطه تبخیر، از نوع بکر آن نمی توان برای سرخ کردن استفاده کرد.

روغن‌کانولا

روغن های گیاهی برای پخت و پز متنوع می باشند. روغن کانولا نیز یکی از روغن های گیاهی می باشد که برای این منظور استفاده می‌ گردد. به دلیل بالا بودن دمای تبخیر این روغن می توان از آن برای سرخ کردن مواد غذایی نیز استفاده کرد. 

روغن گیاهی

پخت و پز مواد غذایی با استفاده از روغن های گیاهی

در بالا به بررسی چند نوع از روغن های گیاهی برای پخت و پز پرداختیم. حال به ادامه این‌ مطلب می پردازیم.

روغن ذرت

یکی از روغن های گیاهی پر طرفدار در زمینه پخت و پز روغن ذرت است. این روغن که از دانه های ذرت تهیه می‌ گردد مقاومت بالایی در برابر اکسید شدن دارد. رنگ‌ و عطر ملایمی دارد و بر روی طعم غذا تاثیری نمی‌ گذارد. دارای مقدار زیادی امگا ۶ می باشد که با مصرف آن نیاز بدن به این ماده بر طرف‌ می‌ گردد. از نظر قیمت نیز نسبت به سایر روغن ها قیمت کم تری دارد و مقرون به صرفه می باشد.

روغن نارگیل

 این روغن را به کره نیز تشبیه کرده اند. در دمای معمولی به علت وجود چربی های اشباع نشده زیادی که دارد جامد است. همچنین رنگ آن در دمای اتاق سفید می‌ باشد. طعم بی نظیر آن می تواند غذا را بی نهایت لذیذ و خوش طعم کند.

روغن هسته انگور

این روغن نیز یکی دیگر از روغن های گیاهی برای پخت و پز‌ می باشد. این روغن از هسته انگور به دست می آید که بسیار نیز برای بدن مفید است. به علت خاصیت آن و طعم و عطر خاصی که دارد برای‌پخت و پز‌ پیشنهاد می‌ گردد.

روغن تخم کتان  

روغن تخم کتان نیز یکی از روغن های گیاهی برای پخت و پز است. این روغن دارای مقدار زیادی امگا ۳ می باشد. بهتر است از این روغن به صورت مستقیم بر روی سالاد ها استفاده کرد و از آن در پخت و پز و حرارت استفاده نکرد. زیرا به صورت سریع توانایی اکسید شدن را دارد. همچنین بهتر است این روغن را در محیط های تاریک و خنک‌ نگهداری کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده نمایید.

برای آشنایی بیشتر در باره انواع روغن وخواص آنها و همچنین طرز تهیه و نگهداری آنها پیشنهاد می شود به سایت روغنکده بکلی (beklioil.com)مراجعه کنید.

جمع بندی

سعی شد تا در این مقاله در رابطه با روغن های گیاهی برای پخت و پز صحبت کنیم. روغن های گیاهی بهترین جایگزین برای روغن های صنعتی می باشند . با استفاده از این نوع روغن ها دیگر‌ نگرانی در رابطه با سلامت وعده های غذایی خود نخواهید داشت. این روغن ها علاوه بر اینکه از بروز مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات گوارشی و … جلوگیری می‌کنند می توانند سبب سلامتی بدن افراد نیز شوند. با استفاده از روغن های گیاهی در پخت و پز می‌توان ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کرد. سبک زندگی سالم یک روش برای داشتن بدنی سالم است. با استفاده از رژیم های غذایی سالم و سلامت می توانید بدنی متناسب و سلامت داشته باشید. 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا