اقتصادی

معرفی صادرکنندگان نمونه به منظور اعتلای فرهنگ صادراتی است

معاون امور کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مسیر صادرات هنوز هم هموار نیست، گفت: معرفی صادرکنندگان نمونه به منظور اعتلای فرهنگ صادراتی و معرفی الگوهای برتر به جامعه اقتصادی است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، سومین دوره تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران به منظور تقدیر از خدمات صادرکنندگان کشور در سال ۹۷، آغاز شد.

در این مراسم مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران حضور دارند.

هومن حاجی‌پور، رئیس ستاد برگزاری مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران سال ۱۳۹۷ گفت: هم اکنون اقتصاد کشور با چالش‌های عدیده دست و پنجه نرم کرده و مسیر صادرات به معنای واقعی هموار نیست، این در حالی است که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۹۷ بنگاههای اقتصادی، صادرکنندگان نمونه انتخاب شده‌اند.

معاون امور کسب و کار اتاق بازرگانی تهران افزود: صادرکنندگان با ممنوعیت ها و محدودیت‌های صادراتی، نوسانات شدید نرخ ارز، محدودیت دسترسی به بازارهای صادراتی و افزایش هزینه های ناشی از حمل و نقل سایه سنگینی را بر سر صادرات کشور در سال ۹۷ گسترانده بود، پس تصویر مبهمی از آینده صادرات پیش رو داریم.

وی تصریح کرد: امروز از صادرکنندگان نمونه و شایسته تقدیر استان تهران، تجلیل خواهد شد؛ این در حالی است که ماموریت و فلسفه وجودی این مراسم شناسایی صادرکنندگان فعال و تشویق آنها به ادامه فعالیت و معرفی صادرکنندگان نمونه به جامعه در راستای توسعه فرهنگ صادراتی و ارایه الگوهای مناسب به جامعه اقتصادی کشور است.

حاجی پور گفت: اولین آیین نامه مربوط به تشویق صادرکنندگان نمونه، به سال ۷۷ برمی‌گردد که ده سال بعد هم آیین برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه کشوری، ادامه یافت و در سال ۹۶ تفویض فرآیند به اتاق بازرگانی تهران صورت می‌گیرد.

خبرنگار: محبوبه فکوری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا