کسب و کار

معرفی چسب مگاپوکسی استرالیا

چسب سنگ چیست؟

یکی از روش‌های اتصال اجسام به یکدیگر چسب بوده که از دیرباز به روش‌های مختلف مورداستفاده قرار گرفته است به عنوان مثال در ساخت برج بابل از چسب‌هایی که حالتی شبیه قیر داشته به صورت ساروج استفاده شده است. امروزه تکنولوژی تولید انواع چسب‌ پیشرفت چشمگیری نموده و فرمول و مواد جدیدی در ساخت آن به کار می‌رود که ویژگی‌ منحصر به فردی برای چسب‌های مختلف به همراه داشته است.

چسب‌ها بسته به نوع کاربردشان انواع مختلفی داشته و یکی از انواع پرکاربرد آن‌ها چسب سنگ است. چسب سنگ محصولی است دوجزئی و برپایه رزین‌های اپوکسی یا پلی استر که در تمامی مراحل ساختمان سازی از بتن ریزی اولیه گرفته تا نماکاری کاربرد فراوانی دارد.

همانطور که می‌دانید عمده‌ترین کاربرد این چسب برای چسباندن سنگ است اما علاوه بر آن موارد مصرف دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

  • نصب کاشی، سرامیک و قطعات سفالی
  • اتصال آجر روی رمپ
  • اتصال انواع فولاد به بتن
  • چسباندن قطعات پیش ساخته بتنی
  • مناسب برای اتصال انواع سنگ به سطوح عایق حرارتی فایبرگلاس

چسب سنگ مگاپوکسی چیست ؟

چسب مگاپوکسی ماده ای با ساختار دو جزیی بر پایه رزین اپوکسی است و مدت زمان زیادی است که جهت نصب مصالح ساختمانی مختلف از جمله انواع سنگ های طبیعی مانند سنگ گرانیت،مرمریت و… همچنین مصالح دیگری مانند چوب و سطوح فلزی نیز به کار می رود. استفاده از این روش علی الخصوص جهت نصب سنگ های با تخلخل تقریبا ناچیز بسیار کارساز است و دیگر نیازی به شاسی کشی ساختمان و اسکوپ سنگ که در روش نصب تر وجود داشت نمی باشد.

این چسب ساخت کشور استرالیا و از شناخته شده‌ترین چسب‌ها در بازار به شمار می‌رود. این چسب به صورت لیتری و کیلویی عرضه می‌شود و برای چسباندن قطعات سنگی روی آهن، بتن و سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. چسب مگاپوکسی به مدت ۴۵ دقیقه به مرحله ژل و به مدت ۲۴ ساعت به مرحله سختی نهایی می‌رسد. این چسب دربرابر سایر مواد شیمیایی بسیار مقاوم بوده و پس از خشک شدن دچار هیچگونه تغییرات شیمیایی نمی‌شود

چسب مگاپوکسی از ترکیب صحیح دو گالن با نسبت معین شده ، ماده خمیر شکلی حاصل می شود که مدت زمان انجام کار با آن ۴۵ دقیقه است. این چسب از ساختار دو جزئی بر پایه اپوکسی ساخته شده است و با قدرت بالایی که در چسبندگی دارد ، مناسب هر نوع سنگ و اتصالات می باشد . در صورتی که این مواد خمیری به درستی قوام یابد ، تبدیل به حالت جامدی می شود که نسبت به مواد شیمیایی مقاوم می شود و با تشکیل یک پیوند شیمیایی همیشگی و قوی ، به مرور زمان هم دچار هیچ گونه تغییر نخواهد شد . این چسب درعین انعطاف بالا ، در برابر فشار مقاوم است و استحکام خود را حفظ می کند .

اطلاعات فنی چسب مگاپوکسی:

  • رنگ بندی : سفید
  • نسبت اختلاط : 1 به ۱
  • زمان کار : 45 دقیقه
  • حداقل زمان گیرایی در دمای ۲۵ : 4 تا ۶ ساعت
  • گیرایی کامل : 24 ساعت
  • مقاومت کششی : 25 Mpa
  • مقاومت کششی برشی : 10 Mpa
  • مقاومت فشاری : 80 Mpa
  • مقاومت خمشی : 15 Mpa
  • کشور تولید کننده : استرالیا

نحوه اجرای چسب مگاپوکسی PM

ابتدا دو جزء A و B چسب را به نسبت مساوی مخلوط  کرده ، سپس خمیر حاصل را به صورت لقمه ای در  پنج نقطه سنگ یعنی چهارگوشه سنگ ( یا بتن یا سطح فلزی ) و مرکز ثقلش قرار دهید . چنانچه این مخلوط به درستی تهیه نشود ، ماده حالت خمیری خود را حفظ کرده و خشک نمی شود .

در سال های اخیر به دلیل ترویج استفاده از اتصال خشک سنگ بجای تر؛ رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان انواع چسب سنگ بوجود آمد. چراکه استفاده از چسب بجای ملات سیمانی ، سبب بهبود شرایط کار و افزایش ایمنی ساختمان شده و حوادث و خسارات احتمالی را به حداقل رسانده است . سرعت کار کردن سنگ نیز تا ۳ برابر افزایش یافته است و سنگی که با مگاپوسکی چسبانده میشود به این سادگی ها و یا اتفاقی مانند چسب سنگ های دیگر کنده نمی شود.

در این میان یکی از بزرگ ترین کمپانی های تولید کننده انواع چسب و رزین ، شرکت استرالیایی (Vivacity  Engineering Pty.Ltd) ، تحت برند مگاپوکسی است . این شرکت با دسترسی به برترین فرمول چسب و رزین ، گام مهمی درصنعت ساختمان برداشته و از این طریق موفق به کسب جایگاهی ویژه در جهان نموده است . کمپانی مگاپوکسی به واسطه نمایندگی های فعال خود در بسیاری ازکشورهای اروپایی ، آسیایی ، خاورمیانه و آمریکا ؛ توانسته است محصولات خود را به سراسر دنیا عرضه نماید . در ایران نیز ، کلینیک ساختمانی کامیاب نماینده فروش محصولات اورجینال چسب سنگ مگاپوکسی است .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چسب سنگ مگاپوکسی می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://kamyabclinic.ir/shop/megapoxy-pm/

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا