اقتصادیفرهنگی

برای ورود به بازار ارز دیجیتال کدام کتاب را بخوانیم؟

اگر به فعالیت در بازار رمزارزها علاقه دارید یا اینکه شما هم مانند خیلی از فعالان بازار بدون آموزش وارد بازار رمزارزها شدید بهتر است در تعطیلات نوروز را فرصتی برای یادگیری بدانید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اگر به فعالیت در بازار رمزارزها علاقه دارید یا اینکه شما هم مانند خیلی از فعالان بازار بدون آموزش وارد بازار رمزارزها شده‌اید بهتر است در تعطیلات نوروز را فرصتی برای یادگیری بدانید.

حالا بیش از یک دهه از زمانی که اولین بلاک بیت‌کوین تایید شد گذشته و بلاکچین هر روز بیش از دیروز در قلب اقتصاد و مردم رخنه کرده است. تغییر دنیای مالی با انقلاب بلاکچین آنقدر سریع بود که غیرممکن است بتوان اصول اولیه بلاکچین را در یک کتاب یا فیلم پوشش داد. فیلم یکی از مهم‌ترین منابع آموزش است و اگر نمی‌توانید وقایع جنگ جهانی دوم را درک کنید می‌توانید فیلم نجات سرباز رایان یا استالینگراد را تماشا کنید.

در این گزارش چند کتاب و فیلم برای فعالان بازار رمزارزها معرفی می‌کنیم:

مبانی بیت‌کوین و بلاکچین (کتاب)


کتاب «مبانی بیت‌کوین و بلاکچین» با مقدمه‌ای بر ارزهای دیجیتال و فناوری آن‌ها به فارسی ترجمه و چاپ شده است.

کتاب مبانی بیت‌کوین و بلاکچین توسط آنتونی لوئیس نمایی کلی از دنیای رمزارزها ارائه می‌دهد. تمرکز اصلی کتاب روی بلاکچین است و ارزهای دیجیتال هم به عنوان بخشی از فناوری بلاکچین مورد بررسی قرار می‌گیرند. این کتاب به کسانی که در مورد بلاکچین نمی‌دانند توصیه می‌شود.

تاریخچه پول نقد دیجیتال (کتاب)


فین برتون در این کتاب تاریخچه بیت‌کوین را با جزئیات نقل می‌کند. او می‌گوید بیت‌کوین چیست؟ از کجا آمده است؟ چه چیزی منجر به ظهور آن شده است؟

پول نقد دیجیتال یک کتاب عالی برای به دست آوردن دانش در مورد ارزهای دیجیتال است. برتون در این کتاب تکامل بیت‌کوین را کامل و واضح به مخاطب خود توضیح می‌دهد.

تاریخچه پول: از دوران باستان تا امروز (کتاب)


این کتاب در ایران با عنوان داستان پول: از مبادله کالا به کالا تا بیت‌کوین ترجمه و به چاپ رسید.

نویسنده این کتاب گلین دیویس شرحی از نحوه استفاده از پول و ثروت در تاریخ ارائه می‌دهد. در ادامه کتاب نحوه استفاده کسب و کارها از پول را شرح می‌دهد. این کتاب بسیار قبل از انفجار رمزارزها منتشر شد و به نحوی فراگیر شدن بیت‌کوین و رمزارزها را در ۲۰۰۴ پیش‌بینی کرد.

مجموعه نوشته‌های ساتوشی خالق بیت‌کوین


زمانی که اولین بلوک بیت‌کوین تایید شد ساتوشی ناکاموتو یک روح نبود. او در غالب ایمیل و پست‌های خود در انجمن‌ها فعالیت می‌کرد و زندگی عمومی داشت. این شخصیت بعدا ناپدید شد. این کتاب مجموعه‌ای تمام ایمیل‌های ناکاموتو در انجمن‌ها و سمینارهای مختلف است. این کتاب برای درک طرز فکر و شخصیت ناکاموتو است.

فیلم


اگر با اصول اولیه بازار رمزارزها و بلاکچین آشنایی دارید و در مرحله متوسطی قرار دارید بهتر است به سراغ تماشای فیلم‌های زبان انگلیسی بروید. این ویدیوها زیان انگلیسی دارند اما هر کسی که در بازار رمزارزها فعالیت می‌کند بهتر است زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

کریپتوپیا: بیت‌کوین، بلاکچین و آینده اینترنت (فیلم)


تورستن هافمن در این فیلم بیشتر به بررسی آینده فناوری بلاکچین می‌پردازد. این فیلم اصلا در سطح مبتدی نیست و نگاهی بلندمدت بر فناوری بلاکچین و اثرات آن دارد. همچنین این فیلم به امکان ترکیب هوش مصنوعی با فناوری بلاکچین می‌پردازد.

ماشین اعتماد: داستان فناوری بلاکچین (فیلم)


این فیلم بر جنبه‌های نوآورانه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین تمرکز دارد. بلاکچین در این فیلم به عنوان یک نوآوری بی‌نظیر مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین مکانیسم و سیستم بلاکچین به طور پیچیده در فیلم باز می‌شود و تاثیرات احتمالی ان بر جهان بررسی می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا