معرفی ۷۵۰ نماد بورس، فرابورس

نام نماد سهام پذیرفته شده در بازار بورس و فرابورس (پایه، بازار اول و دوم) و نام نمادهای عرضه اولیه را در این گفتار ارائه کردیم. اگر با سوالی روبرو شدید،‌ مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از قیمت و نام سهامدار عمده و میزان خرید و فروش سهامداران هر نماد به سامانه tsetmc.com مراجعه کرده و صورت های مالی حسابرسی شده و حسابرسی نشده و گزارش مجامع هر نماد را در codal.ir دنبال کنید. سعی کنید سهام جا مانده از رشد از گروه های پیشرو بازار در ایران عصر ۱۴۰۰ انتخاب کنید و در پرتفو بلند مدتی قرار دهید. در بورس، آنچه مهم تر از پول و تحلیل شما است، صبر شما است.

اگر سهام عدالت دارید، تا اسفند ۱۴۰۰ شمسی سهامداری کنید. خرید صندوق های ETF پالایشی، بانکی و خودرویی و فلزی در هر زمان در بورس عرضه شد، توصیه می شود.

منحنی شاخص کل بورس ایران، روند صعودی را نشان می دهد

نام نماد گروه رایانه و فعالیت های وابسته

نمادهای گروه محصولات کانی غیر فلزی

نام نماد شرکت های خودرویی

نمادهای گروه ماشین آلات و تجهیزات

نمادهای گروه محصولات شیمیایی

نمادهای گروه استخراج نفت گاز و خدمات جنبی

نمادهای گروه سیمان، گچ و آهک

نمادهای گروه سرمایه گذاری

نماد گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات

نماد گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر

نماد گروه فراورده های نفتی و سوخت هسته ای (پالایشگاه های بورس)

نماد گروه بانک ها و موسسات اعتباری

نمادهای گروه بیمه

نمادهای گروه دارویی

این ها بخشی از نمادهای گروه های مهم بازار سرمایه کشور هستند. تا اسفند ۱۴۰۰ شمسی، ۱۴۰ سهم عرضه اولیه می شوند. جزییات را در این لینک ارائه کردیم. انتظار داریم شاخص کل بورس ایران در بهار یا تابستان سال ۱۴۰۱ شمسی، بالای ۸ میلیون واحد تثبیت شود و به سمت ۴۹ میلیون وامد گام بردار که جزییات در این لینک مشاهده شود.

سایت بورس انرژی ایران که اتفاقات مهم بورس ایران عصر ۱۴۰۰ را باید در این بورس دنبال کنیم

بورس بین المللی ایران در کیش (ساختمان آنا)، راه اندازی بورس مسکن و استفاده از سهام خزانه و صرف سهام در بازار سرمایه کشور از نیمه دوم سال ۱۳۹۹، موجبات رونق بیشتر بورس در اقتصاد سرمایه پایه ایران عصر ۱۴۰۰ را فراهم کند. همواره دقت کنید که بورس، تورم محور است و میعار تورم در ایران، حرکت دلار آمریکا است. معمولا هر وقت رشد دلار آغاز می شود، رشد شاخص کل و سهام نیز آغاز می شود اما با تاخیر همراه است.

خروج از نسخه موبایل