اجتماعی

پرداخت معوقات حقوق معلمان خرید خدمت تا چند روز آینده

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش از تخصیص اعتبار و پرداخت معوقات حقوق مهر و آبان ماه معلمان خرید خدمت طی چند روز آینده خبرداد.

به گزارش روند بازار، صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان پرداخت حقوق عقب افتاده چند ماهه معلمان خرید خدمت و حق‌التدریسی اظهار کرد: شرمنده این عزیزان هستیم. تخصیص منابع به طور کامل و ۱۰۰ درصدی انجام شده است و حقوق مهر و آبان ماه این گروه از معلمان به‌زودی و طی چند روز آینده پرداخت می‌شود.

وی افزود: فرایند تخصیص، تامین و توزیع چند روزی زمان می‌برد. هفته گذشته تخصیص انجام شده بود و در چند روز اخیر نسبت به تامین نقدینگی آن از خزانه‌داری کل کشور اقدام کردیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه چون این گروه از معلمان باید حقوقشان را به صورت غیرمستقیم از شرکت‌ها دریافت کنند همین باعث طولانی شدن فرایند پرداخت می‌شود گفت: البته برای سایر ماه‌ها یعنی چهارماه باقی مانده تا آخر سال پیشنهاداتی ارائه کرده‌ایم که جابه‌جایی اعتبار انجام شود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه هم همراهی کند.

ستاری‌فرد ادامه داد: رقمی که برای معلمان خریدخدمت پیش‌بینی و تصویب شد کفاف لازم نمی‌داد زیرا با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگری مواجه بودیم، در حالی که در ردیف بودجه سال گذشته ، ۲۰ درصد افزایش درنظر گرفته بودند و این ناترازی وجود داشت که به امسال موکول شد و امیدواریم با پیش‌بینی جابه‌جایی اعتبار و ذیل قانون بودجه ۱۴۰۲ این ناترازی اصلاح و جبران شود.

وی در پایان تاکید کرد: پرداخت معوقات حق التدریس‌ها را نیز دنبال می‌کنیم.

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا