کسب و کار

اینستاگرام و سایت؛ دو همراه برای موفقیت شما

امروزه با اینترنتی شدن کسب و کارها داشتن پیج اینستاگرام و وب سایت اهمیت ویژه ای پیدا کرده‌اند. اما کدامیک بستر مناسبی برای توسعه کسب و کار شما است؟ با کدامیک می‌توان مشتری هدف بیشتری پیدا کرد و نرخ فروش خود را افزایش داد؟ این سوالی است که اغلب کسانی که به تازگی کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اند یا قصد دارند کسب و کار سنتی خود را از طریق دیجیتال مارکتینگ توسعه دهند، از خود می‌پرسند.

از نظر کارشناسان دیجیتال مارکتینگ هم شبکه اجتماعی اینستاگرام و هم وب سایت هر دو برای راه اندازی و توسعه مشاغل اینترنتی ضروری هستند. بسیاری از افراد یا سازمان‌های موفق در هر دو پلتفرم فعالیت دارند و از این طریق توانسته اند به درآمدهای قابل توجهی برسند. ما در مقاله ” اینستاگرام و سایت: دو همراه برای موفقیت” ضمن برشمردن مزایای و معایب هر کدام، به شما توضیح می دهیم که چرا اینستاگرام و وب سایت هر دو برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی هستند.

مقایسه اینستاگرام و وب سایت

وب سایت ها امکانات حرفه ای تری را در اختیار کاربران خود قرار می  دهند. از سوی دیگر، اینستاگرام یکی از بهترین بسترها برای مشاغل نوپا است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب وب سایت و اینستاگرام می  پردازیم.

 

مزایای اینستاگرام در مقایسه با وب سایت

  • کار با اینستاگرام نیاز به تخصص ندارد

مسلما برای پیشرفت و موفقیت در هر زمینه ای نیاز به کسب آگاهی و دانش است. با این حال، تقریبا اکثر افراد مستعد و علاقمند می  توانند در بستر اینستاگرام فعالیت داشته باشند و شروع کار در این بستر نیاز به تحصیلات خاصی ندارد. اما این قضیه در مورد وب سایت صدق نمی کند. برای داشتن یک وب سایت یا باید به دانش برنامه نویسی و طراحی سایت مسلط باشید و یا از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ بخواهید که مسئولیت راه اندازی سایت شما را برعهده بگیرد.

  • اینستاگرام کم هزینه است

رایگان بودن اینستاگرام یکی از دلایل محبوبیت این پلتفرم برای کسب و کارهای نوپا است. افراد معمولا در شروع کسب و کار خود بودجه زیادی ندارند. این افراد می  توانند محصول و خدمات خود را رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه  ای در پیچ اینستاگرام خود به فروش برسانند.

  • حضور کاربران در اینستاگرام بیشتر است

طبق آمارهای اخیر، تقریبا بیش از ۲۵ میلیون ایرانی بیشتر وقت خود را در فضای اینستاگرام می  گذرانند. این موضوع اینستاگرام را به یک بستر مناسب برای دیده شدن کسب و کارها تبدیل کرده است. صاحبان کسب و کار می  توانند با داشتن یک استراتژی مناسب و برنامه اصولی از اینستاگرام مارکتینگ برای جذب افراد به صفحه وب سایت خود و معرفی محصول یا خدمات آن استفاده کنند.

مزایای وب سایت در مقایسه با اینستاگرام

مزایای وب سایت در مقایسه با اینستاگرام
  • مالک وب سایت خود شما هستید

محتواهای تولید شده در فضای اینستاگرام، در حقیقت متعلق به شما نیست. مالک پلتفرم اینستاگرام می تواند به راحتی آب خوردن و تنها با یک کلیک ساده فید اینستاگرام را از شما بگیرد. علاوه بر این، اینستاگرام مانند سایر شبکه های اجتماعی ناپایدار است. در حال حاضر، اینستاگرام در اوج محبوبیت خود قرار دارد، اما آیا این وضعیت همیشگی است؟ یا با روی کار آمدن پلتفرم بعدی، مانند صفحات فیس بوک محبوبیت خود را از دست می دهد؟

این در حالی است که وب سایت مانند اینستاگرام تحت کنترل صاحبان شبکه های اجتماعی نیست و شما می  توانید کنترل بیشتری روی محتواهای خود داشته باشید.

  • فرایند خرید و پرداخت در وب سایت ایمن است

زمان  بر بودن پروسه خرید در اینستاگرام یکی از معایب این پلتفرم است. از سوی دیگر، امکان ارسال فیش های واریز جعلی، کلاهبرداری به دلیل شفاف نبودن فرایند پرداخت برای ادمین پیج نیز وجود دارد.

امنیت درگاه های پرداخت یکی از امتیازات خوب وب سایت در مقایسه با اینستاگرام است. مشتری برای خرید از طریق وب سایت مستقیما به درگاه بانک وصل شده و خرید خود را علنی می  کند. علاوه بر این، بخش پشتیبانی وب سایت ها همیشه آماده کمک رسانی به مشتریان در زمان بروز هرگونه مشکل هستند.

  • داشتن سایت برای سئو بهتر است

متاسفانه کپشن های قدرتمند اینستاگرام در نتایج گوگل نمایش داده نمی شوند. بنابراین، محتواهای مفید و ارزشمند شما که فقط در اینستاگرام منتشر شده اند، نمی  توانند آن دسته از کاربران اینترنتی که به دنبال سرچ در گوگل هستند را جذب کنند. اینستاگرام محبوبیت زیادی دارد اما مردم هنوز هم برای جستجو کردن هر موضوعی از گوگل استفاده می  کنند و وب سایت تنها چیزی است که در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می  شود.

بنابراین پیشنهاد متخصصان مجموعه دارکوب به شما این است که از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای هدایت افراد به سمت محتوای وبلاگ سایت خود استفاده کنید.طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی، پورتال، آموزشگاه آنلاین و … بخشی از خدمات مجموعه دارکوب است.

  • سایت تمام اطلاعات را جمع آوری و سازماندهی می کند

الگوریتم های اینستاگرام به گونه ای هستند که احتمال دیده نشدن برخی از پست های شما برای فالوور هایتان وجود دارد. این یعنی از بین رفتن برخی از اطلاعات مهمی که شما برای جمع آوری و انتشار آنها زمان زیادی را صرف کرده  اید. اما در سایت، تمام محتواها و اطلاعات مانند نظرات کاربران و … به طور منظم دسته بندی می  شوند و در معرض دید کاربر قرار می  گیرند.

  • وب سایت اعتبار کسب و کار شما را بالا می برد

بالا رفتن اعتبار کسب و کار یکی از مهم ترین دلایل داشتن سایت علاوه بر پیج اینستاگرام است. درست است که داشتن یک پیج فعال در اینستاگرام، در رشد سریع کسب و کار شما موثر است. اما داشتن یک وب سایت عالی که به پیج اینستاگرام شما متصل باشد، تاثیر بیشتری دارد.

همانطور که می  دانید طراحی و راه اندازی وب سایت نیاز به هزینه و زمان دارد و معمولا کسب و کارهای قانونی و نسبتا پایدار اقدام به راه اندازی وب سایت می کنند. بنابراین، داشتن وب سایت نقش مهمی در اعتمادسازی برند دارد.

  • وب سایت یک بازاریاب اینترنتی ۲۴ ساعته است

اینستاگرام یکی از بهترین روشها برای برقراری ارتباط اولیه و گسترش روابط با مشتریان هدف است. اما در فضای اینستاگرام باید همیشه فعال باشید و مدام تولید محتوا انجام دهید، در غیر اینصورت با کاهش مشارکت مخاطبان و در نتیجه نابودی کسب و کار خود روبرو می  شوید.

در مقابل، با طراحی و راه اندازی وب سایت، شما در حقیقت، نصف راه را رفته اید و تنها باید هر چند وقت یکبار یک محتوای ارزشمند در وبلاگ خود بارگذاری کنید. وب سایت شما همیشه فعال است. همه کاربران اینترنتی می  توانند بدون محدودیت جغرافیایی در هر ساعتی از شبانه روز، به وب سایت شما دسترسی داشته باشند، از شما خرید کنند. در واقع، شما می  توانید در خواب نیز از طریق وب سایت خود پول در بیاورید.

سخن پایانی

داشتن یک وب سایت کامل در کنار استراتژی صحیح اینستاگرام مارکتینگ می تواند به راحتی کسب و کار شما را ارتقاء دهد و موجب فروش بیشتر شما شود. اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و بودجه کافی برای طراحی سایت ندارید، می  توانید از قالب های وردپرس شرکت دارکوب استفاده کنید.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب قالب های طراحی شده وردپرس را بر اساس آخرین تکنیک های سئو، طراحی کرده است و با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار شما قرار می دهد. ناگفته نماند تمامی این قالب ها شامل پشتیبانی ۲۴ ساعته می  شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا