ورزش

ملی پوش تیم کیک بوکسینگ به آلمان پناهنده شد

امید احمدی صفا ملی پوش ۲۹ ساله تیم بوکس ایران که برای مسابقات کیک بوکسینگ ایتالیا به این کشور سفر کرده و به فینال نیز راه یافته بود، بدون حضور در مسابقه نهایی و تلاش برای کسب مدال طلا به آلمان رفته و ظاهراً در این کشور درخواست پناهندگی کرده است.

بر اساس ادعای خبرگزاری های داخلی، احمدی صفا در ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی قرار نداشته اما با اجازه مقامات فدراسیون و برای شرکت در مسابقات کیک بوکسینگ ایتالیا به این کشور رفته بود اما قبل از مسابقه فینال، هتل محل اقامتش را ترک کرده و به آلمان رفته است.

برخی از رسانه های خارجی فارسی زبان خبر از پناهندگی امید احمدی صفا در آلمان داده و مدعی مصاحبه با او پس از ورودش به آلمان شده اند. سام رجبی جودوکار سابق تیم ملی نیز در یک پست توییتری خبر پناهندگی امید احمدی صفا ملی پوش بوکس ایران به آلمان را تایید کرده و مدعی شده که دلیل این تصمیم احمدی صفا، فشار مسئولان به وی به خاطر عکس گرفتن با حریف اسراییلی بوده است. وی در بخش دیگری از توییت خود مدعی شده که مسئولان فدراسیون به این ملی پوش فشار آورده بودند تا وزن خود را کاهش داده و در وزنی به میدان برود که با نماینده اسراییل مسابقه ندهد. امید احمدی صفا مدال برنز مسابقات کشورهای اسلامی را در کارنامه داشته و در رشته کیک بوکسینگ نیز مدال طلای جهان را در اختیار دارد اما در مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو نتوانسته بود سهمیه این مسابقات را بدست آورد.

مسابقات جهانی کیک بوکسینگ ایتالیا در شهر جزلو ایتالیا برگزار شده و احمدی صفا ملی پوش وزن ۵۱ کیلوگرم ایران با غلبه بر حریفی از ترکیه توانسته بود به مسابقه پایانی راه یابد اما مقابل حریف قزاقستانی حاضر نشده و بدون هماهنگی با مسئولان، اردوی تیم کیک بوکسینگ را ترک کرده و به آلمان رفته است. رکنا دلیل قهر این بوکسور ایرانی را مبلغ مربوط به جایزه فینال عنوان کرده است و مدعی شده که این ورزشکار بر سر مسائل مربوط به جایزه اش با مسئولان تیم کیک بوکسینگ ایران درگیری لفظی پیدا کرده و سپس محل اردو را ترک کرده است گفته می شود احمدی صفا تلفن همراه خود را از دسترس خارج کرده و پاسخگوی تماس هایش نیست.

گفته می شود همسر احمدی صفا پاسپورت آلمانی داشته و در این سفر همراه او بوده است. تاکنون مقامات فدراسیون کیک بوکسینگ و بوکس به این موضوع واکنشی نشان نداده اند. خبر ورزشی نیز در خبری مدعی شده است که امید احمدی صفا در گفت‌وگو با دویچه وله پناهنده شدنش در آلمان را تایید کرده و گفته است که می خواهد به مقامات ایرانی ثابت کند که چه نخبه ای را از دست داده اند. همچنین به ادعای این خبرگزاری، احمدی صفا گفته است که برای آلمان حتما مدال المپیک خواهد آورد تا باعث افتخار مردم شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا