مهمترین علت گرم نشدن پکیج + راه حل گرم شدن پکیج

خیلی حس بدی است که هنگام دوش گرفتن یهو آب سرد شود شاید شما هم این حس بد را داشته باشید. اما در این مقاله دلایل اصلی گرم نشدن آب پکیج را و سرد بودن آب پکیج دیواری منزل را کامل شرح داده‌ایم و یک‌بار برای همیشه راحت  شوید.

توجه کنید که امکان دارد با خواندن این مطلب دیگر نیازی به تعمیرکار نداشته باشید و خودتان تمامی موارد را چک کنید.

پس آماده باشید تا اطلاعات عمومی شما افزایش پیدا کند.

بررسی علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج

 فارغ از هرگونه مدل از انواع پکیج از جمله ایساتیس، ایران رادیاتور، گلدیران، بوتان، اپتیما، بوش، لورچ، آریستون و … که شما بتوانید با راحت‌ترین شکل ممکن برای رفع آن اقدام کنید.

خرابی سنسور دما و سرد شدن آب پکیج

سنسور دما چیست؟ و دقیقاً چگونه در پکیج کار می‌کند؟ وقتی که شیر آب را باز می‌کنیم سنسوری به نام سنسور فلو سوئیچ فلو به معنی جریان و سوئیچ به معنی کلید می‌باشد(کلید جریان)، باز شدن آب پکیج و میزان دما را به‌صورت دقیق تشخیص می‌دهد،سنسور فلو سوئیچ  دارای آهن‌ربایی است که وقتی آبگرم مصرفی باز می‌شود فشار آهن‌ربا را به سمت بالا می‌برد، و سنسور روی میدان مغناطیسی را حس می‌کند و کلید را وصل کرده و برد دستگاه در این زمان متوجه می‌شود که آب‌باز شده است و باید شروع به گرم‌کردن آب بکند و خلاصه که  فرمان به روشن شدن کل پکیج می‌دهد تا باعث روشن شدن پکیج ما شود. این سنسور از بدنه‌های پلاستیکی و برنجی ساخته شده است.

پس یکی از عوامل سرد شدن آب پکیج مثل پکیج ایران رادیاتور یا مخصوصاً بوتان ایجاد خلل و مشکل در سنسور فلو سویچ است که همان‌طور که می‌دانید این سنسور نقش مهمی در پکیج دارا است، پس حتماً در آن را نظر داشته باشید.

تشخیص خرابی سنسور فلو سوئیچ (سنسور جریان)

به موارد زیر برای تشخیص خرابی سنسور جریان دقت کنید:

  1. لوله‌های آب را در قسمت زیرین پکیج چک کرده که جابه‌جا وصل نشده باشد
  2. حتماً باید فشار آب ساختمان بالا باشد
  3. فلو سوئیچ در جهت صحیح و دقیق به پکیج نصب شده باشد

فلو سوئیچ دارای یک طرف ورودی و یک طرف خروجی می‌باشد طرف ورودی آن باید در مسیر آب سرد ورودی قرار گرفته باشد چرا که اگر این‌طور نباشد قطعه ما اصلاً عمل نخواهد کرد پس حتماً این مورد را چک کنید.

در زیر دستگاه که لوله‌کشی پکیج در آن قسمت قرار دارد ۴ عدد لوله آب وجود دارد که ۲ عدد از آنها برای آب سردوگرم تعبیه شده است و دو عدد دیگر مخصوص مدار رفت و برگشتی رادیاتورها است، اگر که ترتیب و محل نصب این لوله‌های آب و گرمایشی اصولی نباشد فلو سوئیچ بر روی لوله آب سرد قرار نگرفته و وقتی که آب گرم را باز می‌کنیم کلید جریان اصلاً عمل نمی‌کند.

یکی دیگر از عواملی که باید چک کنیم که همان‌طور در بالا در گزینه ۲ گفتیم حتماً باید فشار آب در کل ساختمان مناسب باشد چرا که اگر فشار آب کم باشد به‌صورت مستقیم بر روی عملکرد فلو سوئیچ تأثیر می‌گذارد.

نکته: فلو سوئیچ یا کلید جریان وقتی که دچار اختلال می‌شود یکسری علائمی نیز دارد که اگر سیستم پکیج شما آنالوگ است چراغ ال‌ای‌دی دوش آب روشن نمی‌شود و از طرفی اگر سیستم پکیج دیجیتال است همچنان عدم نمایش آیکون آب گرم مصرفی بر روی صفحه دیجیتال کنترل پنل دستگاه می‌باشد.

خرابی شیر سه طرفه موتوری

به این نکته توجه کنید که پکیج‌های تک مبدل دارای شیر سه طرفه متوری نیست و این شیر فقط در تمامی پکیج‌های ۲ مبدل وجود دارد که وقتی این شیر خراب می‌شود؛ یعنی مثلاً آب به مبدل دوم وارد نشود، مشکلاتی مثل گرم نکردن آب توسط پکیج را دارا است.

برای تشخیص شیر سه طرف متوری حتماً از وجود برق ۲۲۰ ولت AC و وجود این شیر اطمینان حاصل کنید سپس پکیج را بر روی حالت زمستانی قرار دهید و با باز کردن هم‌زمان محرک شیر متوری و آب گرم از کارکرد صحیح زبانه‌های آن شیر اطمینان حاصل کنید، شما می‌توانید در صورت نیاز رسوبات موجود را با باز کردن شیر از بین ببرید.

نکته:  بهتر است از جنس پلاستیکی شیر سه طرفه استفاده شود چرا که برنجی این شیر باعث گرفتن رسوب در مدت‌زمان طولانی می‌شود.

?چنانچه برای تعمیر پکیج در کرج نیاز به راهنمایی و مشاوره دقیق در حوزه تعمیر و سرویس تمامی پکیج ها از جمله سرویس پکیج بوتان و یا سرویس و تعمیر پکیج ایران رادیاتور و…. را داشتید میتوانید با متخصصان حرفه ای پکیج البرز در تماس باشید.?

  نقش خرابی سوپاپ بای‌پس

سوپاپ بای‌پس چکار می‌کند؟ (مسیر رفت‌وبرگشت در مدار گرمایش را به یکدیگر متصل میکند که این اقدام باعث روند گردش کار و چرخش آب راحتر شود که افت فشار تأمین شود). در کنترل جریان و فشار آب پکیج دیواری بسیار تأثیر می‌گذارد، زمانی که جریان آب افت یهویی و زیادی دارد این مسیر به طول کل مسدود شده و باعث گرم نشدن آب پکیج می‌شود.

یکی از دلایل سرد شدن آب پکیج این است که سوپاپ بای پس خراب شده است. علت آن این است آب در مدار گرمایش و در مسیر سوپاپ چرخش دارد و باعث می‌شود که به حالت کنترل نشده‌ای دچار شود. پ

راه‌حل: می‌توانید که بای پس را باز کنید و لوله مسی آن را کاملاً از رسوبات گرفته شده از کارکرد پکیج حذف کنید، توجه به این نکته که بعضی از پکیج‌ها دومبدله هستند و به‌جای مسیر بای پس  از مبدل ثانویه استفاده می‌کنند. پس اگر پکیج دو مبدله دارید خرابی بای پس از علل گرم نشدن آب نیست.

  طولانی بودن مسیر لوله‌کشی تا پکیج

به علت انتقال حرارت که باعث اتلاف انرژی می‌شود می‌توان گفت یکی از دلایل بسیار مهم ولی کم‌توجه این است که مسیر لوله‌کشی زیاد می‌باشد، پس در لوله‌کشی آب در سیستم پکیج دیواری حتماً این را دقت کنید و تا حالا شاید به این توجه نکرده باشید. ?

امکان دارد که در برخی از ساختمان‌ها پدیده کوپ به وجود آید، پدیده کوپ یعنی اینکه مدار آب گرم و سرد ساختمان باعث تداخل و اتلاف انرژی شود که به این پدیده کوپ می‌گویند و برای رفع این مشکل فقط از متخصص آن مشاوره و یا استفاده کنید.  

بالا بودن دبی آب سرد ورودی به انواع پکیج

دبی یعنی میزان آب خروجی از واحد حجم. حال بالا بودن دبی آب سرد یعنی چه؟ واردشدن حجم عظیمی از آب به پکیج که پکیج تحمل این فشار را ندارد و توان گرمایشی پایین می‌آید.

سرد بودن زیاد آب ورودی

در صورت سرد بودن زیاد دمای آب ورودی به پکیج باعث می‌شود که پکیج نتواند به‌درستی آب را گرم کند و در نهایت خروجی آب سردی را تجربه کنیم که این مشکل بیشتر در فصل زمستان پیش می‎‌آید.

کم بودن دمای شعله

یکی از علت‌های رایج در سرد بودن آب پکیج این است که دمای شعله را بر روی دمای پایینی قرار داده‌ایم، اما یکی از نکات بسیار مهم و حتی حیاتی این است که امکان دارد افت شدید فشار گاز و یا استفاده از لوله‌های نامناسب و یا وجود نشتی باعث این امر باشد که شما باید سریعاً این مورد را جدی بگیرید.

گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

حتماً و حتماً تمامی راه‌های که تا حالا گفته شد را تست کنید اگر مشکل شما بر طرف نشد قطعاً رسوب گرفتن مبدل پکیج ایران رادیاتور می‌باشد که با چشمک زدن چراغ ۷۰ مواجه می‌شوید. به یاد داشته باشید راحت‌ترین روش برای رفع سردی آب پکیج  این است که با متخصصان وب‌سایت پکیج البرز به آدرس اینترنتی packagealborz.ir مراجعه کنید.

دلیل گرم نشدن آب پکیج بوتان

اگر مانند پکیج ایران رادیاتور که توضیح داده‌ایم هیچ‌کدام از این مشکلات نبود قطعاً خرابی از حسگرها و سیستم‌های کنترل در پکیج‌های بوتان است که دلیل گرم نشدن آب پکیج بوتان را به همراه دارد.

نکته مهم: در تمامی پکیج‌های مدل آریستون یا مثلاً مدل    MATIS24ff رادیاتور داغ می‌شود؛ ولی آب مصرفی گرم نمی‌شود حتماً سنسور NTC و یا شیر سه‌راهی چک شود و اگر که دارای رسوب بود اسید دیس کلر ۳۳٪ دیس کلر  حتماً شستشو شود.

نتیجه‌گیری

به‌صورت کلی سنسور NTC و یا شیر سه‌راهی را همیشه در تمامی مدل‌های پکیج چک کنید که سالم باشد و از کارکرد این موارد دقیقاً آگاهی داشته باشید.  جمعاً تمامی مواردی که در بالا گفته شد بیشترین مشکلات دیده شده در انواع پکیج‌ها می‌باشد امکان استثنا وجود دارد و شاید شما مشکلاتی دیگر و یا مشابه این را داشته باشید، از شما می‌خواهیم که همیشه کار را به کاردان بسپارید در صورت مطالعه این مطلب موارد بسیار مفیدی را متوجه شدید و شاید بتوانید خودتان بسیاری از مشکلات را رفع کنید؛ اما همیشه به یاد داشته باشید استفاده از متخصص این کار در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند چرا که اگر جاهل به این امر باشید امکان خسارات بیشتر به پکیج می‌باشد. از شما می‌خواهیم نظرتان را در مورد این مطلب را با ما در میان بگذارید.

خروج از نسخه موبایل