کسب و کار

مهم‌ترین لوازم جانبی موبایل در سال ۲۰۲۲

هرساله انواع جدیدی از گوشی‌های موبایل با قابلیت‌هایی پیشرفته‌تر نسبت به نسل‌های قبلی ارائه می‌شود. با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته، همچنان برای بهره‌گیری کامل از قابلیت‌های مختلف گوشی خود نیاز به لوازم جانبی مناسب خواهید داشت. انواع مختلفی از این محصولات نیز با ویژگی‌هایی متعدد عرضه شده اند. به دنبال محافظت بیش‌تر از نمایشگر گوشی خود هستید؟ جک هدفون برای گوشی شما در نظر گرفته نشده و نیاز به هدفون وایرلس دارید؟ سرعت مصرف باتری گوشی شما افزایش یافته است؟ حافظه داخلی گوشی برای ذخیره‌سازی فایل‌های شما کافی نیست؟ برای حل تمامی این مشکلات، به خرید لوازم جانبی موبایل مناسب خود نیاز خواهید داشت. در این مقاله به معرفی تعدادی از مهم‌ترین انواع لوازم جانبی به ویژه برای گوشی‌های جدید و امروزی خواهیم پرداخت.

قاب گوشی موبایل

پس از خرید گوشی جدید احتمالاً یکی از اولین لوازمی که خریده‌اید، قاب مناسب است. انواع مختلفی از قاب‌های گوشی از پلاستیکی تا چرمی ارائه شده اند. قاب‌های سیلیکونی جزو شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین انواع قاب‌ها محسوب می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، تنتاسب قاب با گوشی بوده که به دلیل طراحی ویژه هر قاب برای گوشی مخصوص خود، مشکلی از این بابت نخواهید داشت. باتوجه به آسیب‌پذیری بالای گوشی‌های موبایل، حتی پرداخت رقم‌های نسبتاً بالا نیز برای قاب مناسب منطقی خواهد بود. برای افزایش میزان طول عمر خود، چاره‌ای جز خرید یک قاب مقاوم در برابر ضربه و همچنین نفوذناپذیر نسبت به آب نخواهید داشت.

گلس محافظ صفحه نمایش

نمایشگر جزو مهم‌ترین و ارزشمندترین بخش‌های هر گوشی موبایل محسوب می‌شود. ضربات وارده به این قطعه ممکن است منجر به بروز آسیب‌های مختلفی از جمله خط و خش و یا حتی شکستگی در آن شود. مشخصاً از لحاظ اقتصادی نیز تعمیر یا تعویض صفحه نمایش گوشی قابل توجیه نخواهد بود. بدین منظور گلس‌های محافظ نمایشگر گوشی طراحی و ارائه شده اند. احتمالاً هنگام اقدام برای خرید گلس، با تعداد زیادی از دسته‌های موجود در بازار روبرو شده اید. اولین و مهم‌ترین وظیفه تمامی آن‌ها، محافظت از صفحه نمایش گوشی است. با این حال کمپانی‌های فعال در این زمینه با ایجاد تغییراتی در هر گلس، ویژگی خاصی دیگری نیز به آن‌ها اضافه کرده‌اند. گلس‌های شیشه‌ای ساده‌ترین انواع گلس‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. این دسته از گلس‌ها ویژگی خاص دیگری جز محافظت از نمایشگر نداشته و از قیمت پایینی نیز برخوردار هستند.

گلس‌های سرامیکی با افزودن مقدار اندکی ناخالصی به گلس‌های شیشه‌ای ساخته شده اند. این گلس‌ها از ضخامت بالاتری برخوردار بوده و مقاومت بیش‌تری دربرابر ضربات وارده از خود نشان می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های آن‌ها نیز می‌توان به چسبندگی بالا اشاره کرد. گلس‌های مات تا حد زیادی از بازتاب نور جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل گزینه مناسبی برای افرادی که بیش‌تر در خارج از خانه و زیر نور مستقیم از گوشی استفاده می‌کنند، محسوب می‌شوند. گلس‌های UV و فول تمام صفحه بصورت ویژه برای گوشی‌های خمیده طراحی شده اند. این دسته از گلس‌ها تمامی سطح صفحه نمایش را پوشش می‌دهند. یکی دیگر از گلس‌های جدید و امروزی، گلس پرایوسی است. این گلس از مشاهده صفحه نمایش توسط افرادی که در هر دو سمت در زوایای بیش از ۴۵ درجه قرار گرفته اند، جلوگیری می‌کند. گلس‌های آینه‌ای یا شاین نیز هنگام خاموش بودن نمایشگر، همانند آینه تصویر شما را منعکس می‌کنند.

محافظ لنز دوربین گوشی

اخیراً محافظ‌های ویژه‌ای جهت جلوگیری از بروز آسیب در لنز دوربین نیز عرضه شده اند. عملکرد کلی آن‌ها به نوعی مشابه گلس محافظ صفحه نمایش است. باتوجه به پیشرفت‌های اخیر، کیفیت تصاویر ثبت شده توسط گوشی بسیار افزایش یافته و همین امر، آن را به یکی از مهم‌ترین مشخصات گوشی موبایل تبدیل کرده است. به همین دلیل محافظت از دوربین نیز اهمیت بالایی پیدا کرده است. محافظ لنز دوربین نیز انواع مختلفی داشته که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. انواع شیشه‌ای و نانو بطور مستقیم در برابر لنز قرار گرفته و مشابه گلس نمایشگر، از دوربین محافظت می‌کنند. اما محافظ‌های فلزی بصورت مستقیم در برابر لنز قرار نگرفته و صرفاً با ایجاد فاصله بین دوربین و محیط خارجی، از آن محافظت می‌کنند. به همین دلیل تأثیری بر کیفیت تصویر نیز برجای نخواهند گذاشت.

هندزفری یا هدفون بی‌سیم

اگر به دنبال کیفیت بالای صدا هستید، احتمالاً هندزفری ارائه شده همراه با گوشی توسط کمپانی پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود. در سال‌های اخیر انواع مختلفی از هندزفری و هدفون با ویژگی‌هایی گسترده ارائه شده اند. باتوجه به نوع نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برای خرید انتخاب کنید. به این نکته نیز توجه کنید که شرکت‌های سازنده گوشی موبایل به دنبال حذف جک هدفون از گوشی هستند. به همین دلیل خرید انواع بی‌سیم گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

هندزفری یا هدفون بی‌سیم

لوازم جانبی مخصوص شارژ باتری

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تمامی کاربران، شارژ باتری موبایل است. امروزه انواع مختلفی از لوازم جانبی مخصوص شارژ گوشی با کاربردهایی متفاوت عرضه شده اند. برای خرید وسیله مناسب در این دسته باید موارد مختلفی از آن را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهم‌تری موارد سرعت شارژ است. اخیراً پاوربانک‌هایی با ظرفیت ۵۰ هزار میلی آمپرساعتی یا شارژرهای دیواری با ده پورت ارائه شده اند؛ با این حال، درصورت پایین بودن سرعت شارژ، آپشن‌های ذکرشده سودمند نخواهند بود. در عین حال ظرفیت پاوربانک خریداری شده نیز در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال به این نکته نیز توجه کنید که هرچه ظرفیت بالاتر باشد، وزن پاوربانک بیش‌تر بوده و حمل آن سخت‌تر خواهد شد. وجود پورت‌های Type-A و Type-C را نیز براساس نیاز خود در نظر داشته باشید. برند سازنده و سایز وسیله خریداری شده را نیز نباید نادیده گرفت.

لوازم جانبی مخصوص شارژ باتری مل پاوربانک

هنگام عدم دسترسی به منبع انرژی، نیاز مبرم به استفاده از پاوربانک خواهید داشت. از دیگر لوازم جانبی در این دسته می‌توان به شارژر وایرلس اشاره کرد که در سال‌های اخیر طرفداران بیش‌تری پیدا کرده است. امروزه انواع ویژه‌ای از پاوربانک‌های وایرلس نیز عرضه شده اند. برای شارژ گوشی خود با کابل، به شارژر دیواری مناسب نیاز خواهید داشت. استفاده از انواع اورجینال ارائه شده توسط سازنده گوشی موبایل در این زمینه گزینه بهتری محسوب می‌شود. شارژرهای مخصوص استفاده در ماشین نیز گزینه دیگری بوده که می‌توانید مدنظر داشته باشید. در نهایت می‌توان کابل اصلی شارژ گوشی خود را نیز تعویض کنید. در این حالت نیز به حداکثر سرعت شارژ باتری گوشی توجه داشته باشید.

بررسی نهایی

در این مقاله به معرفی تعدادی از مهم‌ترین لوازم جانبی موبایل اشاره کردیم. البته امروزه انواع بسیار مختلفی از این لوازم با کارکردهایی متفاوت عرضه شده اند که براساس سبک استفاده خود از گوشی ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید. موارد معرفی شده در این مقاله، برای بسیاری از افراد ضروری محسوب می‌شوند. مشابه سایر محصولات مرتبط با تکنولوژی، خرید لوازم جانبی از فروشگاه‌های معتبر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای خرید انواع لوازم جانبی موبایل، باتری، قطعات مختلف گوشی و… می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فونی شاپ مراجعه کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا