کسب و کار

مهمترین پارامتر های خرید لپ تاپ کدامند ؟

چکیده : به احتمال زیاد شما هم تا به حال در زمان خرید لپ تاپ ، با سوالاتی همچون ، کدام برند لپ تاپ بهتر می باشد ؟

همه چیز درباره خرید لپ تاپ

به احتمال زیاد شما هم تا به حال در زمان خرید لپ تاپ ، با سوالاتی همچون ، کدام برند لپ تاپ بهتر می باشد ؟ چه اندازه و نوع صفحه نمایشگری مناسب تر یا بهتر می باشد ؟ سرعت و نوع پردازنده چگونه ای باید داشته باشد ؟ از چه نوع حافظه کارت گرافیک چه اندازه باید برخوردار باشد ؟ قیمت لپ تاپ و مقدار حافظه رم چقدر باید باشد ؟ HDD عملکرد بهتری  دارد یا SSD ؟ مقدار ظرفیت و شارژ دهی باتری چه اندازه باید داشته باشد ؟ یا حتی ممکن است امکانات جانبی و پشتیبانی از پورت ها و …. ذهن شما را درگیر کرده باشد و شاید حتی بعضی وقت ها تحقیق و پرس و جو از اهل فن نیز، به شما برای انتخاب کردن مناسب ترین و یک خرید کردن آگاهانه کمکی نتواند بکند .

انتخاب یک لپ‌تاپی که مناسب کار سختی نمی باشد . ولی آشنایی نداشتن با خصوصیات و کارایی این دستگاه ها می تواند تصمیم گیری را برای شما ، کمی پیچیده و سخت بکند . در مقابل این جریانات توجه داشتن به برخی جزئیات ساده اما در عین حال مهم و اساسی ، قادر است ضامن تجربه کردن یک خرید ایده ‌آل باشد .

برای خرید یک لپ تاپ مناسب با کارکرد مورد نیاز توجه داشتن به دو نکته اساسی و مهم ضروری می باشد : نکته اول بسیار کاربردی می باشد که از لپ تاپ می خواهید چه کار هایی را برای شما انجام دهد و نکته دوم ، مقدار پولی می باشد که می توانید به این کار ( خرید لپ تاپ ) خرج کند . توضیحات و اطلاعاتی که در ادامه می خواهیم بدهیم ، شما را با نکاتی مقابل می کند که با در نظر داشتن آنها قادر هستید در بازار لپ تاپ هایی با تنوع زیاد ، انتخاب درست ، آگاهانه و لذت بخشی را می توانید تجربه کنید .

حال یکی از مهمترین پارامتر های خرید لپ تاپ را باهم بررسی کنیم

برند

برای اکثر خریداران ، برند مطرح و معروف ، از مهم ترین پارامتر ها در انتخاب کردن لپ تاپ مناسب می باشد . صحیح است که برند قادر است تا حدی نشان دهنده و توصیف کننده کیفیت و دوام یک محصول یا کالا باشد ، ولی حقیقت این است که در بازار حرفه ای و رقابتی امروزه ، نام تجاری کمتر بحث برانگیز شده است . و اکثر تولید کنندگان ، محصولات و کالا خای خود را در دسته بندی ها ، سری ها و مدل های متفاوت و با نهایت قدرت و کیفیت ممکن ، کیفیت و اندازه های مختلف طراحی و عرضه بازار می کنند تا قادر باشند ، نیازهای متنوع کاربران را تا حد امکان تعمین کنند .

اکثرا افرادی که به دنبال خریداری لپ‌ تاپ می باشند ، نسبت به برند محصول حساسیت بالایی از خود نشان می دهند . این حساسیت تا آنجایی قابل توجیه می باشد ، چرا که کیفیت ساخت و تولید شده محصولات شرکت ‌های متفاوت و مختلف ، با هم دیگر تفاوت های زیادی دارد .

با یک نیم نگاه به وب سایت های معتبر جهان همچون globalbrandsmagazine ، cnet  ، laptopmag  ، digitaltrends می توانیم ببینیم که هر کدام برترین برند های لپ تاپ در جهان را به ترتیبی رده بندی شده قرار داده اند ، فردی بر حسب محبوبیت و میزان مطرح بودن برند ، و دیگری میزان فروش محصول مورد نیاز در بازار ، و شاید فردی دیگر کیفیت ساخت یا قیمت و صرفه اقتصادی مورد توجه داشته باشد ، پشتیبانی ، طراحی ، نوآوری و .. مورد توجه افراد قرار گرفته شود حقیقت ماجرا این است که دو وب سایت را نمی توانید پیدا کنید که لپ تاپ ها را یکسان دسته بندی کنند.

البته علاوه بر اینکه با توجه داشتن به کشوری که فرد خریدار در آن جا زندگی میکند انتخاب کردن برند قادر است متفاوت بوده باشد برای مثال در آمریکا برند HP پر فروش ترین و محبوب ترین برند می باشد ، نسبت به ایسوس ، اکنون به این توجه داشته باشید که در کشور های آسیای شرقی همچون تایلند و مالزی این مسئله دقیقا بر عکس می باشد.

اکنون پیشنهاد ما به شما این است برندی را انتخاب کنید که در کشور شما نسبت به بقیه برند ها پر فروش تر باشد و به عبارتی از بورس زیاد تری بهره مند باشد تا بعد از خرید محصول در جهت خدمات و تامین قطعات مشکلی برای شما پیش نیاید.

برای مثال در ایران پر فروش ترین برند های لپ تاپ را می توان به ترتیب لنوو ، ایسوس ، ایسر ، اپل ، ام اس آی ، اچ پی ، مایکروسافت ، دل و ریزر اشاره کرد .

کیفیت ساخت : از جهت کیفیت ساخته شده و قطعات دو برند اپل و مایکروسافت در سطح رده بالا نسبت به بقیه برند ها قرار گرفته اند ولی در عملکرد آنها تفاوتی بین کیفیت ساخت و تولید ، کارایی و عملکرد آن ما بین محصول های برند هایی همچون لنوو ، ایسوس ، دل ، اچ پی ، دل و ایسر وجود نداشته و تمامی آن ها جزو برترین های حال حاضر جهان می باشند.

لپ تاپ

وزن و قابلیت حمل کردن لپ تاپ

معمولا ذهن خریداران در زمان انتخاب کردن یک محصول زیاد تر متوجه قدرت سخت‌ افزاری ، صفحه نمایش ، برند و طرح ظاهری می باشد و بر عکس آن توجه کمتری به وزن دستگاه دارند . در صورتی که مدت زمان استفاده مقدار جا به جا کردن لپ ‌تاپ‌ اهمیت بیشتری در انتخاب کردن یک دستگاه را دارد . برای مثال فردی که به صورت مداوم به لپ تاپ خود نیاز داشته و باید آن را همیشه به همراه خود حمل کند ، بهتر می باشد دستگاهی با اندازه ۱۳ یا ۱۴ اینچ انتخاب کند چرا که وزن کمتری نسبت به دیگر لپ تاپ ها دارد . یکی دیگر از علت های وزن دستگاه بهره گرفتن از سخت افزارهای متفاوت با قدرت های مختلف می باشد .

دسته بندی لپ‌ تاپ‌ ها بر حسب رده کاربردی

التراپرتابل ها یا همان نت بوک ها ‌: این گروه با سایز و اندازه ۱۰ الی ۱۲ اینچ ساخته و تولید می شوند ، و سبک ترین لپ ‌تاپ‌ های موجود در بازار می باشند که وزن آنها حدود یک کیلوگرم هستند . پس می توان گفت برای افرادی که دائم در سفر به سر می برند بسیار مناسب می باشند . این لپ ‌تاپ‌ ها بسیار سبک می باشند ، و باتری آنها دوام بیشتری دارد و از طراحی زیبایی بهره مند هستند . محدودیت های فیزیکی و فشرده بودن اجزای آن ها دلیل موجهی است که این گروه از لپ ‌تاپ‌ ها از قدرت سخت افزاری پایینی دارا باشند .

اگر ساکن شهر تبریز هستید به کدام سایت برای خرید لپ تاپ مراجعه کنید

برای خرید لپ تاپ در تبریز کافی است به نشانی سایت تبریزین بازاری https://tabrizinbazari.com مراجعه نمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا