اجتماعی

موبایل جایگزین کارت بانکی می ‌شود

روند بازار – پرداخت موبایلی به عنوان یکی دیگر از راهکارها در کنار پرداخت کارتی و اینترنتی قرار گرفت و در این راهکار، موبایل جایگزین کارت بانکی می‌شود و دارنده کارت می‌تواند به جای کشیدن کارت، موبایل خود را به دستگاه کارتخوان نزدیک کند و پرداخت را انجام دهد.

با تلاش مهندسان ایرانی موفق شدیم در طراحی «کهربا» موبایل جایگزین کارت بانکی می شود.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در مراسم رونمایی از پروژه پرداخت موبایلی یا روش پرداخت بدون کارت بانکی مبتنی بر EMV (کهربا) تاکید کرد: با تلاش مهندسان ایرانی موفق شدیم در طراحی «کهربا»، از استاندارد EMV استفاده کنیم که در اروپا بیش از ۹۶ درصد ضریب نفوذ دارد.

گفتنی است در این خدمت جدید بانکی که به تراکنش‌های «حضوری بدون کارت» معروف هستند از قابلیت NFC استفاده شده است؛ به این ترتیب که اگر گوشی کاربر دارای قابلیت NFC باشد و دستگاه کارتخوان نصب شده نیز چنین قابلیتی را دارا باشد، کاربر می‌تواند با نزدیک کردن گوشی تلفن همراه خود به دستگاه کارتخوان و بدون نیاز به استفاده از فیزیک کارت بانکی، وجه مورد نظر را پرداخت کند البته پیش از این اطلاعات کارت بانکی باید در یکی از برنامک‌های پرداخت تایید شده از سوی بانک مرکزی، از جانب دارنده کارت ذخیره شده باشد.

منبع: خبرآنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا