اجتماعی

موج سرما در ۱۱ استان کشور همچنان ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: موج سرما در ۱۱ استان کشور ادامه دارد که این کاهش دما در دهه اخیر کم سابقه بوده است.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق ضیائیان گفت: بررسی داده های سازمان هواشناسی کشور نشان می دهد که طی سال‌های اخیر عمدتا به علت کم بارشی و افزایش دمای فصل زمستان ، امواج سرمایی قابل ملاحظه ای را در کشور شاهد نبودیم.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بنابراین موج سرمای اخیر که در برخی از نقاط ۱۱ استان کشور کاهش دمای کم سابقه ای را در بازه حدودا ۱۰ ساله ایجاد کرده، محسوس بوده است .

او می گوید: البته معمولا برای بررسی و محاسبه رکوردهای آماری دوره بلند مدت ۳۰ ساله متداول است.

ضیائیان افزود: ایستگاه های درمیان و زهان در خراسان جنوبی، چادگان در اصفهان، قروه در کردستان و ایلبگی در چهارمحال و بختیاری با ثبت دماهایی بین ۱۳- تا ۲۹- درجه، سردترین دما و یخبندان را طی گذر این موج تا کنون ثبت کرده اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا