کسب و کار

موسسه حسابداری تضمین حساب ارائه دهنده مشاوره مالیاتی

همانطور که حسابداری برای سازمان ها از اهمیت خاصی برخوردار است موضوعات مالیاتی نیز برای کسب و کارها بسیار مورد توجه است. همه به این موضوع واقف هستیم که حسابداری و مالیات در واحدهای اقتصادی رابطه مستقیم با یکدیگر دارند و عملکرد هر یک می تواند باعث رشد یا افول هر مجموعه ای شود. در سال های اخیر مباحث مالیاتی بسیار بر سر زبان ها افتاده است و همه در تلاش هستند که چالش های مالیاتی آنها به حد اقل برسد. برای رسیدن به این هدف یا می توان با موسسه حسابداری یا خدمات مالی همکاری داشت یا یک حسابدار استخدام کرد.

در سالهای اخیر شرکت و موسسات بسیاری مانند موسسه حسابداری تضمین حساب پا به این عرضه گزاشته اند و خدمات حسابداری و مالیاتی به مشتریان خود ارائه می دهند. موسسه حسابداری یا خدمات مالی از کارشناسان و مدیران ارشد با مهارت های متفاوت تشکیل شده است. گوناگونی مهارت ها نیز به دلیل این است که یک موسسه حسابداری معمولا سعی می کند خدمات جامع و کاملی در اختیار مشتریان قرار دهد.

ارائه خدمات جامع معمولا برای کارفرمایان و مدیران صرفه اقتصادی دارد زیرا دریافت خدمات به صورت بسته یا پکیج می تواند هزینه کمتری نیز در پی داشته باشد و دلیل آن بهای تمام شده خدمات توسط این مجموعه ها می باشد. در موسسات خدمات مالی و مالیاتی مدیران بر عملکرد کارشناسان و حسابداران خود نظارت و کنترل دارند و به همین دلیل می تواند یک انتخاب یا گزینه خوب برای انجام امور حسابداری باشد.

مشاوره مالیاتی

با توجه به اهمیت زیاد موضوع مالیات و دریافت خدمات مالیاتی از طرف مردم و کسب و کارها، مشاوره مالیاتی یکی از خدمات مورد نیاز و کاربردی برای استفاده کنندگان خدمات مالیاتی محسوب می شود که توسط کارشناس و مشاور مالیاتی عرضه می شود. برای داشتن یک مشاور مالیاتی مناسب و خبره بهتر می­باشد که مهارت آن فرد مورد سنجش قرار گیرد و به نحوی از حسن عملکرد ایشان مطلع شد . مشاوره مالیاتی از راه­های های متفاوتی انجام می شود.

سه شیوه و حالت معمول برای ارتباط با مشاور مالیاتی به طور زیر است:

مشاوره مالیاتی تلفنی : مشاوره مالیاتی تلفنی یکی از آسان ترین و سریعترین مسیر ها است. بر این اساس نفر دریافت کننده مشاوره مالیاتی با مشاور مالیاتی مد نظر به وسیله تلفن ارتباط برقرار می­کند.

مشاوره مالیاتی آنلاین : برای ارتباط با مشاور مالیاتی بدون محدودیت جغرافیایی و به صورت آنلاین، روش مشاوره مالیاتی آنلاین روش خوبی است و می توان با کمک اینترنت و یک موبایل یا کامپیوتر به طور چند نفره یا دو نفره جلسه مشاوره مالیاتی را شروع کرد و مورد نظر نیز در محیط برگزاری جلسه به صورت آنلاین بین اعضا رد و بدل شود.

مشاوره مالیاتی حضوری : روش مشاوره مالیاتی به شکل حضوری یکی از رایج و معمول ترین راه های مشاوره مالیاتی می باشد. شخص مشاور مالیاتی و نفر مقابل در یک زمان و مکان هماهنگ شده یکدیگر را ملاقات می کنند و به صورت حضوری و با داشتن اسناد و مدارک می­توانند اطلاعات مهم را به صورت فیزیکی با هم در میان بگذارند و برای مشکل مالیاتی مباحثه کنند.

مشاوره مالیاتی یکی از نیازهای مشتریان برای بهبود عملکرد و سابقه مالیاتی خود است اما نکته مهم این است که اجرای مباحث حسابداری و انجام تکالیف مالیاتی به شکل صحیح نباید نادیده گرفته شود. مشاوره مالیاتی معمولا راهنمایی مورد نظر و راه را نشان می دهد اما انجام امور به طور صحیح و کامل هم در نقطه مقابل قرار دارد و در صورت مشکل داشتن هریک از این امور مالیاتی، واحد اقتصادی متحمل جرایم مالیاتی خواهد شد.

برای داشتن مشاور مالیاتی و یک حسابدار مالیاتی جهت دریافت خدمات مشاوره مالیاتی و انجام بقیه امور مالیاتی به صورت جامع و کامل، می توان به شرکت حسابداری و خدمات مالی و مالیاتی مراجعه نمود و بعد از بستن قرارداد رسمی، از آنها خدمت مربوطه را دریافت کرد. همکاری با این شرکت ها اغلب دارای صرفه اقتصادی برای کسب و کارها است.

معادله حسابداری

در امور مالی و حسابداری اصول و قوانینی برقرار می باشد که هریک از سطح اهمیت مختلفی برخوردار می باشند و می بایست به آنها پایبند بود. در حسابداری با وجود روابط و ضوابط گوناگون، یک فرمول بسیار مهم به نام فرمول حسابداری مطرح می باشد که همه پایه و اساس حسابداری بستگی به آن دارد. فرمول حسابداری با نام های دیگر مانند معادله حسابداری نیز نامیده می شود و مفهوم آنها یکی است. فرمول حسابداری به شکل زیر می باشد:

دارایی ها = بدهی ها + حقوق صاحبان سهام

همه معادلات حسابداری و رویدادهای مالی در داخل این فرمول گنجانده شده است. یکی از گزارشات خیلی کاربردی و مرتبط با این فرمول ترازنامه می باشد. ترازنامه یکی از صورت های مالی اساسی است و اسم دیگر آن صورت وضعیت مالی است. دقت نمایید که در فرمول حسابداری جمع یک طرف مساوی با طرف دیگر می باشد. برای مساوی بودن طرف های معادله و برقراری این فرمول اگر یکی از قسمتها دستخوش تغییرات شود می بایست طرف مقابل یا همان طرف دستخوش تغییراتی تعدیل کننده شود.

این بالانس را در ترازنامه نیز می توانیم مشاهده کنیم. نام دیگر ترازنامه Balance Sheet است. در ترازنامه سمت راست دارایی ها قرار دارند و در قسمت چپ بدهی ها و حقوق صاحبان سهام و این چپ و راست همیشه با هم برابر می باشند. در حسابداری رویداد های مالی در دفاتر مالی تحت سر فصل مربوط به خود ابتدا ثبت می گردند و برآیندی از هر حساب به طور خلاصه در ترازنامه ثبت میشود. اگر حسابها در حین ثبت زدن به درستی انتخاب شود و فرمول حسابداری در آن رعایت شده باشد مشکلی پیش نمی آید و ترازنامه ما در صحت و سلامت خواهد بود.

به یاد داشته باشید که تمام روابط میان حساب ها، ورود و خروج پول، ایجاد و تغییرات در ارزش ها خارج از فرمول حسابداری نیست. هر کدام از عناصر فرمول حسابداری یعنی دارایی ها ، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام از حساب های زیر مجموعه وابسته به خود تشکیل شده اند و امکان دارد خود آنها هم زیر مجموعه مرتبط به خود را داشته باشد. تراکنش های مربوط به هر یک از این حسابها، در حسابی به نام T (تی) به طور مستقل ثبت می گردند، به همین خاطر در یک رویداد مالی برای ثبت امکان دارد چندین حساب T درگیر شود و سپس مانده حساب ها در سطوح بالایی آن ترازنامه به عنوان عدد نهایی و نماینده آن حساب انتقال می یابد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا