دانش و فناوری

مک بوک به درد چه کسانی می‌خورد؟

لپ تاپ‌های ساخته دست اپل، این روز‌ها به عنوان یکی از معروف‌ترین نماد‌های این شرکت و لپ تاپ‌های موجود مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی از افراد با جمع‌آوری سرمایه لازم برای خرید این مدل سیستم، شرایط سختی را به خود تحمیل می‌کنند که شاید در مقابل خدمات دریافتی از مک بوک، چندان مورد استفاده آن‌ها نباشد. اما به واقع مک بوک برای چه دسته از افراد یک نیاز است؟

به گزارش روند بازار، مک بوک‌ها ساختار بسیار قدرتمند و به روزی دارند که آن‌ها را در دسته مهم‌ترین محصولات اپل قرار داده است و جامعه نگر بودنشان آن‌ها را برای طیف بسیاری از مردم، کارآمد کرده است. اما این کارآمدی الزاماً به معنای استفاده عمومی نیست. بخشی از جامعه نیاز‌هایی از یک لپ تاپ انتظار دارند که یا در قامت مک بوک‌ها نیست و یا مک بوک‌ها برای پاسخ به آن نیاز‌ها، بیش از اندازه گران قیمت و سخت هستند. مک بوک، قدرت پردازشگر قابل توجهی دارد که همین امر در کنار خلاقانه بودن طراحی‌اش، مخاطب را به خود جذب می‌کند. نگاه خلاقانه به طراحی شکلی مک بوک و از سوی دیگر خوش دست بودن آن برای کاربر، بخشی از دلایلی است که افراد به سوی خرید این کالای نسبتاً گران قیمت جذب می‌شوند. اگرچه استفاده روزمره و سخت، از مک بوک چندان توصیه نمی‌شود اما از نظر توان فنی، مک بوک گزینه درستی برای کسانیست که هر روز به یک لپ تاپ خلاق و دقیق نیازمند هستند.

مک بوک‌ها بیشتر به درد چه کسانی می‌خورند؟

قدرت قابل توجه مک بوک‌ها در پردازش صدا و تصویر، فعالان حوزه موسیقی، سینما، گرافیک و عکاسی را جز جامعه هدف خریداران مک بوک قرار داده است. اسپیکر‌های توسعه یافته مک بوک نسبت به دیگر لپ تاپ‌ها، این انگیزه را ایجاد می‌کند که تنظیم‌کننده‌ها و استودیو‌ها برای پیشبرد کار‌هایشان از این محصول اپل استفاده کنند. اگرچه الزاماً نمی‌توان گفت که مک بوک برای کار موسیقی و سینما و گرافیک مناسب است و دیگر گزینه‌ای وجود ندارد؛ بلکه مک بوک‌ها گزینه بهتری از دیگران هستند. امنیت بالا مک بوک، نسبت به ویندوز، کارکرد این لپ تاپ را بیشتر کرده و برنامه‌نویس‌ها و کسانی مانند مدیران خاص که اطلاعاتشان اهمیت زیادی دارد، مک بوک را انتخاب می‌کنند. بدنه آلمینیومی و درایور ssd غیر مکانیکی نیز امنیت سخت‌افزاری مک بوک نسبت به دیگر نمونه‌ها را افزایش می‌دهد. در نتیجه کسانیکه به دنبال یک لپ تاپ قدرتمند از نظر سخت‌افزاری هستند نیز، مک بوک را جز گزینه‌های خود قرار می‌دهند.

خبرنگاران و مک بوک

برای کسانیکه به دنبال تولید محتوا روزانه در حوزه تایپ و یا تصویر هستند نیز مک بوک‌ها گزینه خوبی محسوب می‌شوند؛ برای یک خبرنگار که هر روز با تایپ‌های هزاران کلمه‌ای مواجه است، مک بوک می‌تواند یک وسیله مناسب باشد زیرا تایپ آسان و دقت بالا پردازشگر مک بوک در شناخت و تنظیم کلمات، یکی از نکات مهم این وسیله برای خبرنگاران و تولیدکنندگان محتواست. مک بوک‌ها در مدل‌های ۱۳٫۳، ۱۳٫۶، ۱۵٫۳، ۱۴٫۲ و ۱۶٫۲ اینچی، بخشی از گزینه‌های روی میز برای خبرنگاران‌اند، اگرچه مک بوک ۱۳.۳ توسط اپل منسوخ اعلام شده است. نکته قابل توجه دیگر میزان شارژ قدرتمند مک بوک است. این دستگاه می‌تواند تا ۱۸ ساعت، نگهداری شارژ داشته باشد که برای کسانیکه دسترسی و زمان شارژ ندارند، گزینه مناسبی است و گزارش‌های منفی زیادی از عملکرد باتری اپل نیز منتشر نشده است.

مک بوک برای چه کسانی پیشنهاد نمی‌شود؟

مک بوک با وجود جذابیت‌های خود، برای همه مناسب نیست. از جمله کسانی که می‌توانند نیاز‌های روزمره و ساده خود از لپ تاپ را با مدل‌های دیگر جبران کنند و هزینه سنگین مک بوک را به خصوص در ایران به عنوان یک کالای تحریمی نپذیرند. از سوی دیگر مک بوک‌ها برای کسانیکه درگیر بازی هستند نیز گزینه مناسبی نیست و بار‌ها توصیه شده که برای بازی‌های سنگین و سطح بالا، از مک بوک استفاده نشود. کمبود بازی برای macOS نیز نکته قابل توجهی است که باید بازیکنان به آن توجه کنند. پیش از خرید مک بوک باید این نکته را نیز در نظر گرفت که اگر مخاطب محصولات اپل نیستید، شاید مک بوک گزینه مناسبی برای شما نباشد و داشتن تلفن همراه و دیگر محصولات این شرکت در استفاده بهتر از مک بوک به شما کمک می‌کند. طراحان نقشه کشی و مهندسی نیز چندان گزینه مناسبی در مک بوک برای خود پیدا نمی‌کنند و توصیه شده که بیشتر در مدل‌های دیگر به دنبال یک گزینه مناسب بگردند.

عدم دسترسی به خدمات اپل

عدم پاسخگویی اپل در ایران و دسترسی سخت به خدمات عمومی این شرکت نیز، هشدار‌هایی در رابطه با دقت عمل لازم برای خرید مک بوک را به ما می‌دهد. اپل در برخی کشور‌ها از بیمه خود در مقابل محصولاتش استفاده می‌کند اما در ایران که ریجستری تلفن‌های همراه اپل هم با مشکل مواجه است، باید در خرید محصولات آن دقت کرد.

برای خرید مک بوک چقدر پول لازم داریم؟

مک بوک ایرM1،۸ گیگابایت با حافظه ۲۵۶ در بازار‌های ایران به صورت نسبی بیش از چهل میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. نمونه‌های ۱۴ اینچی پرو با حافظه ۵۱۲ نیز در سرچ‌های قیمتی مختف بیش از صد میلیون قیمت‌گذاری شده‌اند. دامنه قیمت مک بوک‌ها درفاصله ۴۰ تا بیش از صد میلیون تومان، شرایط سختی را برای خرید این محصول ایجاد می‌کند؛ در نتیجه دقت عمل برای خرید مک بوک، گام اول خرید این محصول است.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا