اقتصادی

میانگین قیمت مسکن در تهران

بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت مسکن در تهران در خرداد ماه امسال به متری ۱۹ میلیون و۷۰هزار تومان رسید که رشد ۴۲ درصد نسبت به خرداد پارسال داشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارش وضعیت بازار مسکن تهران در خرداد ماه امسال را اعلام کرد. بر این اساس متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شد و در این ماه ۱۱ هزار و ۴۶ فقره مبایعه نامه به ثبت رسیده است.

همچنین گران‌ترین منطقه تهران منطقه یک با میانگین ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان بود و پس از آن منطقه سه با متوسط هر متر ۳۳ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۹۰۰ تومان و در رتبه سوم منطقه دو با متوسط متری ۲۸ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان قرار گرفته است. بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ تهران با هزار و ۵۷۰ فقره رخ داده و مناطق دو با ۸۹۳ فقره و منطقه ۴ با ۸۷۴ فقره معامله قرار دارند.

کمترین تعداد معاملات نیز در منطقه ۱۹ با ۶۹ فقره معامله و پس از آن منطقه ۱۶ با ۱۲۰ فقره و منطقه ۲۰ با ۱۳۴ فقره معامله قرار دارند.

ارزان‌ترین منطقه تهران نیز منطقه ۱۸ با متری ۸ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۸۰۰ تومان است و منطقه ۲۰ با میانگین هر متر ۹ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۶۰۰ تومان و منطقه ۱۷ با متوسط هر متر ۹ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۰۰ تومان به ترتیب ارزان‌ترین مناطق تهران بودند.

تعداد معاملات نیز در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت سال جاری منفی ۴.۵ درصد کاهش داشته ولی نسبت به خرداد سال گذشته ۸۰.۳ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در خرداد امسال نسبت به ماه قبل (اردیبهشت ۹۸) ۱۲.۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته (خرداد ۹۸) ۴۲.۱ درصد رشد داشته است.

خبرنگار: برهان محمودی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا