اقتصادی

میانگین مالیات اصناف به حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید

سخنگوی سازمان امور مالیات کشوری گفت: میانگین مالیات اصناف از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مهدی موحد گفت: سال ۱۴۰۰ میانگین دریافت مالیات از اصناف یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده و در سال ۱۴۰۱ دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده و امسال میانگین اخذ مالیات از اصناف ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که ماهانه کمتر از ۵۰۰ هزار تومان بوده است و میانگین پرداخت اصناف حدود با حقوق کارمندان برابری می‌کند.

به گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی، میانگین مالیات ۵۰ درصد از اصناف صفر بوده و ۴۰ درصد باقی مانده هم زیر ۳۰ میلیون تومان باید پرداخت کنند. اکنون میانگین مالیات نمایشگاه اتومبیل حدود ۱۱ میلیون تومان، پزشکان حدود ۳۵ میلیون تومان، طلافروشان ۱۱ میلیون تومان است. سال گذشته دریافت مالیات براساس داده‌ها پرداخت کرده اند.

واریزی به حساب سلبریتی ها ۲.۳ هزار میلیارد تومان است

او در خصوص مالیات برای سلبریتی‌ها گفت: در سال ۱۴۰۰، ۵۱۵ بلاگر یا سلبریتی‌ها را شناسایی کرده ایم وبراساس داده‌های ما و از طریق دیگر از ۵۱۵ بلاگر تنها ۱۲۳ بلاگر را توانسته ایم کار‌های تشخیص مالیات آن‌ها را انجام دهیم و طبق اطلاعات به دست آمده حدود ۲.۳ هزار میلیارد تومان واریزی به حساب برای این تعداد بلاگر بوده است.

موحد گفت: مالیات این افراد در مرحله ابرازی است و مالیات ابراز با مالیاتی که پرداخت می‌شود، تفاوت دارد و دوستان سازمان امور مالیاتی در حال شناسایی آن‌ها هستند و با توجه به آنکه میلیارد میلیارد به حساب این سلبریتی‌ها واریز می‌شود؛ بنابراین کار‌های اقتصادی آن‌ها از هر مجاری یا بخشی حتی به صورت فیلتر شده باشد باید پرداخت کنند.

او گفت: یکی از اتفاق‌های مثبت که در سازمان امور مالیاتی در حال انجام است، وصول مالیات براساس داده‌ها است در گذشته مالیات را براساس شواهد و توافق اخذ می‌شد، اما در حال حاضر اصلاح کرده ایم و یکی از اتفاق‌های مثبت آن است که اخذ مالیات براساس داده‌ها است و تلاش شده در خرداد ماه امسال در رابطه با مالیات عملکرد سال گذشته صاحبان مشاغل رقم زد

موحد ادامه داد: یکی از بحث‌های اخذ مالیات براساس تسلیم اظهار نامه است و دیگری مالیات براساس تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ است که امکان اخذ تسهیلات برای مشاغل خرد را فراهم کرده ایم و افرادی که درآمد آن‌ها زیر ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان باشد و به عنوان کسب و کار‌های خرد شناخته می‌شود درآمد‌های آن‌ها از طریق دستگاه‌های پوز و حساب‌های شخصی و تجاری آن‌ها شناسایی می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا