اقتصادی

میزان نهایی خرید گندم از سال گذشته بیشتر می‌شود

جواد ساداتی‌نژاد گفت: تاکنون ۳.۵ میلیون تُن گندم از کشاورزان در سراسر کشور خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود میزان نهایی خرید از سال گذشته بیشتر شود.

به گزارش روند بازار، وضعیت خرید گندم در کشور چگونه است؟

بر اساس گزارش فارس از مانه‌وسملقان، ظهر امروز جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در سال جاری، ۳.۵ میلیون تُن گندم از کشاورزان خریداری شد.

وی گفت: هنوز خرید گندم از کشاورزان استان‌های مختلف کشور ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود میزان نهایی خرید از سال گذشته بیشتر شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، انتظار می‌رود کشاورزان استقبال کرده و محصول مازاد بر نیاز خود را تحویل دولت دهند که این افزایش قیمت حتی در تولید و خرید سال‌ آینده نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: هم اینک وضعیت خرید گندم در کشور مطلوب است.

گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه در بازدیدهای سفر استانی در شهرستان مانه و سملقان، از شهرک گلخانه‌ای امام رضا (ع) بازدید کرد.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه گندم بذری و مزرعه پنبه (کشت قراردادی) شهرستان مانه و سملقان نیز بازدید داشته است.

بازدید از دامداری پرورش گوسفند پرواری و داشتی در منطقه قارلق شهر حصار گرمخان نیز از دیگر برنامه هایی بوده که طی امروز توسط وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا